کاشی‌ها را جارو کن و امتیاز بگیر

خبرگزاری ایسنا جمعه 04 آبان 1403 - 09:51
تیم‌های رقابت‌های خانه هوشمند لیگ رباتیک باید بر اساس برنامه‌نویسی پایتون جارو برقی هوشمندی را طراحی کنند که خانه شبیه‌سازی شده را تمیز کند، هر چه کاشی بیشتری را جارو کنند امتیاز بیشتری دریافت خواهند کرد.

نیما نظری، مسؤول لیگ اسمارت هوم (Smart Home) لیگ رباتیک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که این رقابت‌ها در المپیک فناوری ۲۰۲۴ که از روز سه‌شنبه اول آبان ماه به مدت هفت روز در منطقه بین‌المللی نوآوری(پارک فناوری پردیس) آغاز به کار کرده است، برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رقابت در بخش دانش‌آموزی برگزار می‌شود و در این لیگ ۳۵ تیم حضور دارند. 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در این لیگ در سه دسته دبستانی، زیر ۱۴ سال و زیر ۱۹ سال هستند، ادامه داد: کلیه تیم‌ها هر روز خانه جدید را دریافت می‌کنند و آنها شروع به کدنویسی می‌کنند. این رقابت حذفی نیست و تیم‌ها تا روز ۷ آبان در رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

نظری یادآور شد: تیم‌های شرکت کننده در این رقابت با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون شروع به کد نویسی برای ربات‌های هوشمند خود می‌کنند که در این رقابت جارو برقی هوشمند را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: جارو برقی هوشمند این لیگ باید بتواند کل زمین را با بهره‌گیری از الگوریتم‌های سرچینگ (searching) زبان پایتون جارو کند.

نظری خاطرنشان کرد: تیم‌ها در گروه‌های ۲ تا ۶ نفره بدون دخالت معلمان با همکاری یکدیگر برای نقشه‌ای که به آنها داده می‌شود، باید برنامه‌نویسی کنند و همه اجزای این رقابت شبیه‌سازی شده است و هیچ ربات ساخته‌شده‌ای وجود ندارد.

وی با تاکید بر ارتقای فنی تیم‌ها، گفت: برای این منظور تصمیم‌گیری شده است که تیمی که امسال در رده‌بندی‌ها قرار می گیرد، برای حضور در رقابت‌های سال آینده باید برنامه خود را ارتقاء دهد، در غیر این صورت در رده‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرد.

به گفته وی، هر روز تیم‌ها بر اساس امتیازاتی از هزار تا ۲۷۰۰ امتیاز دریافت می‌کنند و این امتیازات بر اساس تعداد کاشی‌هایی است که جارو می‌شود؛ هر چه تعداد کاشی‌های جارو شده بیشتر باشد، تیم امتیاز بیشتری دریافت می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.