رقابت ۲۰ خودروی خودران بدون همراه داشتن حسگر تعقیب خط در المپیک فناوری

خبرگزاری ایسنا جمعه 04 آبان 1403 - 10:15
در لیگ خودروهای خودران المپیک فناوری، ۲۰ تیم حضور دارند و خودروها بدون نصب سنسور، با حل چالش‌های مسیر، رقیب را از میدان خارج می‌کنند.

 امیرمحمد ظریف، سرپرست لیگ خودروهای خودران المپیک فناوری ۲۰۲۴ در گفت‌وگو با ایسنا، تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت را ۲۰ تیم  ذکر کرد و افزود: در مرحله مقدماتی بیش از ۵۰ تیم ثبت‌نام داشتند که پس از ارزیابی مستندات فنی، تیم‌های نهایی مشخص شدند و در این رقابت حضور دارند.

وی افزود: تیم‌ها به‌صورت انفرادی در زمین مسابقه به رقابت می‌پردازند و امتیاز هر خودرو در نهایت به معرفی نفرات برتر منتهی می‌شود. سطح تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها نسبت به رقابت‌های گذشته، سطح بالاتری است و ربات‌ها ویژگی‌های بهتری نسبت به گذشته دارند.

سرپرست لیگ خودروهای خودران در خصوص شرایط حضور در این رقابت اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی برای حضور در این لیگ، عدم نصب حسگر تعقیب خط و موقعیت‌یاب (سنسور آی آر) است. مسابقه ربات‌ها در این لیگ، بر اساس پردازش تصویر و سایر حسگرها است.

ظریف در خصوص ابعاد ربات‌های حاضر در این رقابت، گفت: ربات‌های حاضر در این رقابت نباید از ابعاد ۳۵ در ۴۰ در ۴۵ بیشتر باشند.

به گزارش ایسنا، المپیک فناوری ۲۰۲۴ از روز دوشنبه اول آبان در منطقه نوآوری بین‌المللی ایران آغاز به کار کرده است و تا روز ۷ آبان ادامه دارد. رقابت لیگ خودروهای خودران بخشی از المپیک فناوری است و مرحله نهایی آن روزهای ۶ و ۷ آبان در منطقه بین‌المللی نوآوری ایران(پارک فناوری پردیس) برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.