موسیمانه: می‌دانمی به کجا آمده‌ام و چه انتظاراتی دارند

خبرآنلاین جمعه 04 آبان 1403 - 10:21
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت قبل از حضور در این تیم با کارلوس کی‌روش گفت‌وگویی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پیتسو موسیمانه سرمربی تیم فوتبال استقلال در  مراسم معارفه خود اظهار داشت:  از مجموعه استقلال و مدیرعامل باشگاه تشکر می‌کنم که من را به اینجا آوردند. از مفاخر باشگاه تشکر می‌کنم که اینجا تشریف آوردند. شاید دقیق تاریخچه باشگاه را ندانم، ولی می‌دانم این عزیزان چه افتخاراتی کسب کرده‌اند. بابت شرایط خوبی که فراهم کردید، تشکر می‌کنم. از هواداران استقلال که از همانجا انرژی‌شان را گرفتم، تشکر می‌کنم، اینها باعث شدند من به اینجا بیایم. هنوز قراردادی امضا نکرده بودم که تصمیم گرفتم به اینجا بیایم. هواداران با عشقی که می‌ورزیدند باعث شدند قراردادم را امضا کنم. قبل از حضور در استقلال تحقیقاتی در مورد این تیم داشتم و همینطور با دوست 20 ساله‌ام کارلوس کی‌روش صحبت کردم. علاوه بر این با آیاندا پاتوسی بازیکن سابق استقلال نیز صحبت کردم و تصمیم گرفتم به ایران بیایم. خیلی خوشحالم اینجا هستم. تاریخچه باشگاه استقلال را می‌دانم و می‌دانم کجا هستم و چه انتظاراتی وجود دارد.

راهی طولانی در پیش داریم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم
وی در ادامه افزود: راه طولانی برای بازگشت به روزهای خوب وجود دارد. فوتبال همینطوری نیست و نیاز به زمان هست. وقتی برنده نشوید در واقع زمانی وجود ندارد. این باعث می‌شود که به سرعت به شرایط خوب بازگردیم. اگر برنده نشویم نمی‌توانیم زمان را بخریم. من صبح روز مسابقه استقلال با النصر عربستان به دبی رسیدم و دیدم تیم ما فوتبال خوبی را برابر النصر به نمایش گذاشت. این مسئله نشان می‌دهد تیم ما قابل احترام است، اما راهی طولانی در پیش داریم تا به چیزی که می‌خواهیم برسیم. برای همین من اینجا هستم تا این کارها را انجام دهم. روز گذشته یک جلسه تمرینی با تیم داشتم و فردا نیز مسابقه داریم. می‌دانم زمان مناسبی برای حضور در یک تیم نیست و امروز هم نمی‌توانیم تمرین خاصی داشته باشیم، اما اعتقادم این است که باید پیروز مسابقه فردا شویم. تنها راه بالا آمدن بردن بازی‌هاست. در مورد بازیکنان هم باید بگویم نیاز هست با یک برد اعتمادبه‌نفس‌شان بازگردد.

بالانس گل نخوردن و گل زدن را داشته باشیم، همه چیز ایده‌آل است
سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: در کنار پیروزی‌ها، باید فرهنگ تیمی را عوض و راهی را که می‌خواهیم، پیدا کنیم. پشت هر تاکتیک و تکنیک تفکر درست وجود دارد و اگر نباشد هیچ وقت نمی‌توانید موفق باشید. ما باید به لوگو و برند استقلال احترام بگذاریم و برای آن بازی کنیم. نباید تفکر انفرادی داشته باشیم و برای قهرمانی می‌بایست تفکرمان تیمی باشد. به بازیکنان گفتم اگر نظم و احترام نسبت به تیم نداشته باشیم هیچ راهی برای‌مان وجود ندارد. ما باید وضعیت تیم را به خصوص در بخش هجومی بهبود ببخشیم. اگر گل نزنیم که نمی‌توانیم برنده شویم. باید کم کم قضیه زدن گل و کارهای هجومی را افزایش دهیم. البته معنی این حرف‌ها این نیست که دفاع را فراموش کنیم. تیم ما در بازی قبلی سه گل خورده است. مسئله ساده‌ای است که باید گل نخوریم و گل بزنیم، اما در فوتبال این کار سخت است. اگر بالانس گل نخوردن و گل زدن را داشته باشیم، همه چیز ایده‌آل است اما در کنار آن باید روحیه را به بازیکنان القا کنیم.

میانگین سنی تیم بالاست و باید به سمت جوان‌تر شدن پیش برویم
موسیمانه همچنین تصریح کرد: متوجه شدم میانگین سنی تیم بالاست. نیاز است که تیم جوان‌تر شود تا اشتیاق و انگیزه تیم افزایش یابد. این مسئله نیاز به زمان دارد تا تیم را به سمت جوان‌تر پیش ببریم. همزمان نیاز به بازیکنان باتجربه داریم. ما باید با داشته‌های تیم بالانس را انجام دهیم و توصیه‌ها را به بازیکنان بدهم و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه کمک‌ها و دستیاران ایرانی من انجام دهند. ما از کشور و فرهنگ دیگری می‌آییم و باید دستیار ایرانی به ما برای آشنایی با فرهنگ فوتبال ایران کمک کند. من همیشه مشورت می‌گیرم. باورم این است که آدم‌های درستی کنار من هستند، همینطور دستیارانی ایرانی. درست است که دو روز است به ایران آمده‌ام اما هدف ما موفقیت برای برند استقلال است. من تجربه کار با تیم‌های بزرگ مثل استقلال را دارم و مبحث جدیدی نیست و این کار را انجام داده‌ام. امیدوارم آن تغییرات را صورت بدهم، چون اینجا زمانی وجود ندارد و باید زودتر بالا بیایید. من این کار را نمی‌توانم به تنهایی انجام دهم و یک کار تیمی است. همه ما یک هدف مشترک به اسم استقلال داریم. روی لوگوی تیم‌مان دو ستاره داریم که می‌دانیم چیست، چون خودم سه ستاره کسب کرده‌ام. من با تیم‌های بزرگ کار کرده‌ام و باز هم می‌گویم مبحث جدیدی نیست و تأکید می‌کنم کار ساده‌ای هم نیست. با حمایتی که مدیریت و افراد خواهند کرد باید ذهنیت تیم را عوض کرد، همینطور با آوردن بازیکنان دیگر، باید شرایط را عوض کنیم.

معجزه‌گر نیستم اما بهترینم را برای استقلال می‌گذارم
وی تصریح کرد: رئال مادرید را مثال می‌زنم که با وجود بازیکنان بزرگی که دارد هر بار سراغ بازیکنان باکیفیت و بزرگ می‌رود تا شرایط را عوض کند. این تیم بنزما را داشت و پس از آن سراغ بازیکنان دیگر رفت. این تیم‌ها همیشه تحت فشار هستند و این فشار را حس می‌کنند. من معجزه‌گر نیستم اما مربی‌ای هستم که خوب نتیجه گرفتم و فکر کنم بتوانم به استقلال کمک کنم. کارمان از فردا آغاز می‌شود، من یک روز وقت داشتم اما کارم را انجام می‌دهم. اعتقاد دارم بازی را می‌بریم، چرا نباید این اتفاق بیفتد؟ برای بازیکنان دیدار با النصر را مثال زدم و گفتم نمی‌توانیم دیدار فردا را با حضور بازیکنانی مثل رونالدو و مانه مثال بزنیم، اما گفتم وقتی در لیگ سه گل می‌خورید و برابر النصر یک گل یعنی باید تفکرتان را عوض کنید. از روز گذشته کارمان را شروع و سعی کردیم روی زمین کار کنیم. من بهترینم را اینجا می‌گذارم. کادر فنی‌ام 11 سال است با من هستند و مثل همه ارکان باشگاه وجودمان را برای استقلال می‌گذاریم. امیدوارم ورزشگاه پر از تماشاگر باشد و به ما انرژی بدهند و فشار را روی بازیکنان بگذارند تا آن فشار به ما انگیزه بدهد. اگر آن انرژی برای ما و بازیکنان به وجود بیاید می‌توانیم تغییرات را به وجود بیاوریم. از حمایت همه تشکر می‌کنم و امیدوارم آن چیزی را که می‌خواهیم، انجام دهیم.

بدون کمک دستیار ایرانی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم
سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال همچنین در مورد استفاده از دستیاران ایرانی در کادرش به خبرنگاران گفت: دستیاران ایرانی کنار ما خواهند بود. ما بدون کمک دستیار ایرانی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و نیاز به دستیاران ایرانی داریم. نیاز داریم اطلاعات را از عزیزان بگیریم. به کسی که در استقلال حضور داشت، نیاز داریم. آنها باید در مسیر ما حرکت کنند تا به هدف‌مان برسیم. به دستیار ایرانی‌ام گفتم نیاز به حمایت و اطلاعات او دارم.

257 251

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.