رشد 5 برابری بودجه منطقه جنوبی تهران در دوره ششم شورای شهر

رکنا جمعه 04 آبان 1403 - 10:27
رکنا:رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از رشد رشد ۵ برابری بودجه منطقه ۱۹ در دوره ششم شورای شهر تهران خبر داد.
رشد 5 برابری بودجه منطقه جنوبی تهران در دوره ششم شورای شهر

به گزارش رکنا ؛میثم مظفر-رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، به همراه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه پس از بازدید از پروژه‌های توسعه محلی منطقه 19 در چارچوب "طرح رصد 3"، در نشست بررسی مطالبات شهروندان، نخبگان و معتمدین محلات که در ساختمان شهرداری منطقه 19 برگزار شد، حضور یافت.

مظفر در این نشست گفت: شورای ششم در بودجه‌ریزی با دو رویکرد مهم، به مناطق جنوبی تهران توجه ویژه‌ای داشته است. اولین رویکرد، عدالت‌محوری و تخصیص منابع به این مناطق است، که نتیجه آن رشد 5 برابری بودجه منطقه 19 بوده است. بودجه این منطقه در سال 1400 حدود 180 میلیارد تومان بود و اکنون در سال 1403 به 1100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی همچنین افزود: دومین رویکرد، بودجه‌ریزی مشارکتی بوده که در طرح "رصد" و "من شهردارم" محقق شد. از طریق این دو طرح، توانستیم 6 هزار پروژه توسعه محلی را با نظر شهروندان شناسایی کنیم که بیش از 220 پروژه مربوط به منطقه 19 است. پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مستمر محلی 100 درصد و پروژه‌های غیرمستمر حدود 60 درصد در سال جاری بوده است.

عضو شورای شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم رفع کمبود سرانه‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و درمانی منطقه 19 تصریح کرد: با چالش‌هایی همچون ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ناایمن در برخی محلات مواجه‌ایم که باعث ایجاد مشکلات برای مالکین دارای ساختمان‌های مجوزدار شده است.

مظفر در توضیح اقدامات اجرایی منطقه گفت: در سه سال گذشته، حدود 78 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح منطقه انجام شده است که تأثیر چشمگیری در بهبود معابر و رفع بوی نامطبوع داشته است. همچنین، مرمت و بهسازی جداول و کانیوها با طولی حدود 102 کیلومتر و پیاده‌روسازی در محلات به میزان 33 هزار مترمربع در این مدت اجرا شده است.

وی به پروژه‌های فاضلاب و بازچرخانی آب نیز اشاره کرد و گفت: در طرح رصد 2، پروژه لوله‌گذاری و ساماندهی فاضلاب خیابان سهیل مرکزی انجام شد که مشکلات جدی برای شهروندان ایجاد کرده بود. همچنین، تصفیه‌خانه خلیج فارس با ظرفیت 7000 متر مکعب برای استفاده در آبیاری فضای سبز منطقه افتتاح شد.

مظفر از ایجاد و بازسازی 10 زمین چمن مصنوعی در محله‌های مختلف منطقه 19 خبر داد و افزود: اگرچه شهرداری در این مدت همت خوبی در توسعه منطقه داشته و بودجه منطقه 19 به میزان 5 برابر افزایش یافته است، اما هنوز جای کار باقی است.

وی با اشاره به اهداف طرح "رصد" بیان کرد: در طرح رصد، شورای شهر تهران در این دوره به دنبال بودجه‌ریزی مشارکتی بوده و با حضور در محلات، نیازها و اولویت‌های شهروندان را برای تعریف پروژه‌ها شناسایی کرده است. با توجه به رشد بودجه مناطق جنوبی، به ویژه منطقه 19، از شهروندان دعوت می‌کنیم با ثبت نظرات خود در سامانه "من شهردارم"، اولویت‌های پروژه‌ها را مشخص کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: پیش از آغاز تدوین بودجه سال آینده، شهروندان منطقه 19 می‌توانند از طریق سامانه "من شهردارم" پروژه‌های مدنظر خود را ثبت کنند تا در سال چهارم اجرای پروژه‌ها مطابق با نظر شهروندان باشد. با توجه به اقدامات گسترده‌ای که در حوزه حمل‌ونقل و شبکه بزرگراهی انجام شده، همچنان نیازمند همکاری بیشتر هستیم تا پایتختی در شان و منزلت مردم داشته باشیم.

در ادامه جلسه، شهروندان و نخبگان منطقه 19 به بیان مشکلات محلات و ارائه پیشنهادات خود جهت حل مشکلات موجود پرداختند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.