برای سرمربیگری استقلال با کی روش مشورت کردم/ می دانم کجا آمده‌ام

خبرگزاری مهر جمعه 04 آبان 1403 - 10:31
سرمربی آفریقایی تیم فوتبال استقلال که دیدار این تیم برابر النصر عربستان را از نزدیک تماشا کرد تا ارزیابی دقیقی از آبی پوشان داشته باشد، برنامه هایش برای موفقیت این تیم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال که فصل بیست و چهارم لیگ برتر را با جواد نکونام آغاز کرد، پس از نتایج ضعیفی که با وی گرفت و اختلافاتی که با مدیریت باشگاه رخ داد، سهراب بختیاری زاده را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت خود داشت.

با این حال مسئولان باشگاه پس از مذاکرات طولانی با «پیتسو موسیمانه» از آفریقای جنوبی به توافق نهایی رسیدند و وی با حضور در امارات دیدار برابر النصر را از نزدیک تماشا کرد. مراسم معارفه سرمربی آفریقایی استقلال صبح امروز جمعه در محل هتل آکادمی فوتبال برگزار شد و وی در نشست خبری ضمن تشریح برنامه هایش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

تشکر از باشگاه و سایر عوامل

وی در ابتدای این مراسم گفت: از مجموعه استقلال بابت حضورم در اینجا تشکر می کنم. از مفاخر باشگاه هم تشکر می کنم که اینجا امدند و کنار هم هستیم. من تاریخ باشگاه را دقیق خواندم و می دانم پیشکسوتان چه زحمتی کشیدند که این همه افتخار آورده است. از هواداران تیم هم ممنونم که به من انرژی دادند و باعث شد اینجا بیایم.

تحقیق از کی روش

او درباره دلایل انتخاب استقلال تاکید کرد: من تحقیقاتی از آقای کی روش کردم. او سرمربی تیم ملی ایران بود. یکسری مسائل را چک کردم. با پاتوسی هم صحبت کردم و نکاتی را متوجه شدم و باعث شد اینجا باشم. همین هم دلیل شد که من بدون قرارداد به اینجا آمدم . می دانم کجا امده ام و جه انتظاراتی هست.

نیاز به زمان

موسیمانه یادآور شد: همه می‌دانیم به زمان نیاز داریم. در فوتبال باید زمان داشته باشیم. باید هرچه زودتر خودمان را به خوبی انجام دهیم. ما صبح روز مسابقه با النصر به دبی امارات رسیدیم و دیدیم تیم ما خیلی خوب بازی کرد. راه طولانی داریم که آنچه می‌خواهیم باشیم. برای همین اینجا هستم تا موارد مختلف را اداره کنم.

فقط باید ببریم

یک جلسه تمرین داشتم. یک روز دیگر هم قبل از مسابقه با خیبر وقت دارم. فردا هم مسابقه دارم. می‌دانم یک روز زمان زیادی نیست که اطلاعات تیم و دانش بازیکنان را کامل داشته باشیم ولی اعتقادم این است باید پیروز شویم چون باید بالا بیاییم. تنها راه صعود هم این است که مسابقات را ببریم.

با یک برد هم بازیکنان اعتماد به نفس خود را پیدا می‌کنند. در کنار بردهایی که می آوریم شروع کنیم تا فرهنگ تیم را نیز عوض کنیم. باید راهی را که می‌خواهیم پیدا کنیم.

تاکتیک و تکنیک زمانی می‌آید که پشت سرش تفکر درست باشد. اگر تفکر درست نداشته باشی هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. ما همه به هواداران استقلال احترام می‌گذاریم. هیچ تفکر انفرادی نباید داشته باشیم و باید تفکر تیمی داشته باشیم.

هشدار به بازیکنان استقلال

او از هشدار جدی خود به بازیکنان استقلال پرده برداشت و گفت: به بازیکنان گفتم اگر نظم و احترام نداشته باشید هیچ راه دیگری وجود ندارد. باید وضعیت را بهبود ببخشیم و به بازیکنان کمک کنیم تا رو به جلو بازی کنند و گل بزنیم. گل نزنید برنده نمی‌شوید.

سرمربی جدید آبی پوشان پایتخت تاکید کرد:  خیلی ایده ساده‌ای است که بدانیم گل نخوریم و بتوانیم گل بزنیم اما ایجاد تعادل برای این امر کار سختی است. اگر بتوانیم این بالانس را انجام دهیم این خیلی ایده آل است. غیر از این موارد باید روحیه و راهی که می‌خواهیم را در زمین القا کنیم.

میانگین بالای سنی

او به انتقاد از سن و سال بازیکنان استقلال پرداخت و گفت:  می‌بینم که میانگین سنی تیم بالاست. تیم باید جوان‌تر شود و دوندگی بیشتری پیدا کند و اشتیاق و انگیزه بیشتری هم پیدا کند. این موضوع به زمان احتیاج دارد و ما بتوانیم تیم را به سمت جوان‌تر شدن پیش ببریم. این راهی است که باید ایجاد کنیم و سپس بالانس لازم را ایجاد کنیم. این کار امکان پذیر نیست مگر با کمکی که اطرافیان ایرانی من که دستیارانم هستند انجام می‌دهند.

ایرانی ها کمک کنند

موسیمانه در این باره تاکید کرد: مفاخر تیم و دستیارانم باید اطلاعات لازم درباره بازیکنان و فرهنگ ایران را بدهم. به هر حال ما از خارج ایران آمده‌ایم و نیاز به همراهی آنها داریم. من اعتقاد دارم آدم‌های درستی در کنار من هستند. درست است دو روز آمده‌ام و شناخت ندارم اما باورم این است که هدف همه ما یکی است.

او به گذشته خود ورود کرد و کار کردن با تیم های بزرگ را در رزومه خودش مورد تاکید قرارداد و گفت: تجربه کار با تیم‌های بزرگ را دارم که مبحث جدیدی برای من محسوب نمی‌شود. امیدوارم بتوانم تغییرات را صورت بدهم. چون وقتی اینجا هستید زمانی ندارید و باید تیم را بالا ببرم اما من تنهایی کاری نمی‌توانم بکنم و باید کمک شوم. اعتقاد دارم آنچه می‌خواهیم را دستیاران پیروی کنیم و دنبال این هستیم

دو ستاره و ستاره‌های من

موسیمانه نیز از ستاره سوم برای استقلال گفت و یاد آور شد: من می دانم ستاره‌های روی لوگو چیست چون خودم سه ستاره تا حالا کسب کردم. به هر حال من در جام جهانی هم بوده‌ام. می‌دانیم کار ساده ای هم نیستی ولی مطمئنم حمایتی که مدیریت از کادر ما می‌کند تا شرایط را با ورود بازیکنان جدید و بهبود عملکرد نفرات فعلی بهبود ببخشیم.

استقلال مثل رئال مادرید

موسیمانه برای بیان فشار روی تیم های بزرگ همچون استقلال از رئال مادرید و ذهنیت همیشه برنده بودن در چنین تیم هایی مثال زد و گفت:  رئال مادرید را در نظر بگیرید. وقتی بازیکنان بزرگ وجود داشتند باز هم دنبال بازیکنان جدید بودند. آنها بنزما داشتند اما سراغ امباپه رفتند. همیشه تحت فشار هستند و آنها آن را همواره حس می‌کنند. من معجزه گر نیستم اما مربی هستم که خوب نتیجه گرفتم. فکر می‌کنم بتوانم تیم را حمایت کنم. کار ما از فردا شروع می‌شود و من یک روز وقت داشتم اما هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست. من اعتقاد دارم می بریم.

مشکل ذهنی در استقلال است

موسیمانه ادامه داد:  النصر با بازیکنانی مثل سادیو مانه و رونالدو بازی کرد اما من به بازیکنانم گفتم فردا آنها چنین نفراتی ندارند اما باید به همان اندازه خوب باشند. وقتی تیمی در لیگ خودش سه گل می‌خورد اما می‌رود و از النصر یک بر صفر می بازد نشان می‌دهد موضوع ذهنی است که باید روی ان کار کنیم.

کادرفنی ۱۱ ساله

وی تاکید کرد: من اینجا بهترین خودم را خواهم گذاشت. دستیارانم که ۱۱ سال با من هستند اینجا آمده اند. امیدوارم حمایت هواداران را ببینم و حمایت کافی از بازیکنان داشته باشند. اگر انرژی برای بازیکنان و ما به وجود بیاید می توانیم تغییرات را ایجاد کنیم.

متن صحبت های سرمربی جدید استقلال در همین خبر تکمیل می شود....

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.