دوره های آموزش حرفه‌ای رباتیک ویژه نوجوانان برگزار می شود

خبرگزاری مهر جمعه 04 آبان 1403 - 10:32
از مهمترین اهداف این دوره انتخاب نوجوانان مستعد و آماده برای شرکت در مسابقات جهانی و ایجاد انگیزه و آموزش برای دانش آموزان علاقه مند به رباتیک است.

به گزارش خبرنگار مهر، دوره‌های آموزش تیم رباتیک دانش آموزی ایران برای مسابقات پیش رو قرار است به زودی آغاز شود و محل این دوره‌ها هم دانشگاه تهران است.

از آبان امسال دانش آموزان علاقه مند می‌توانند برای تعیین سطح با شرکت در مصاحبه علمی به عضویت این مرکز درآیند.

آموزش‌های ارائه شده در این مرکز منطبق با استانداردهای روز بین المللی در حوزه رباتیک دانش آموزی ست و دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرجع علمی کشور اولین دانشگاهی ست که به فارغ التحصیلان این دوره‌های جامع مدرک رسمی ارائه می‌کنند.

در حقیقت دانشگاه تهران قرار است از آبان امسال محلی برای آموزش و تقویت مهارت‌های کار با رباتیک در میان نوجوانان باشد.

سیامک حاجی یخچالی، ریاست مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران در همین زمینه گفت: این مرکز علاوه بر توسعه دانشجویان، برنامه توسعه دانش آموزی را هم در دستور کار خود قرار داده است. یکی از مهمترین دغدغه‌های ما این است که نوجوانان برگزیده و نخبه را بتوانیم در دانشگاه جذب کنیم. و همچنین ایجاد انگیزه کنیم برای اینکه دانش آموزان به رشته‌های مورد علاقه خود ورود پیدا کنند.

حاجی یخچالی افزود: به همین منظور تلاش کردیم تا ارتباط این دانش آموزان و خانواده‌هایشان با دانشگاه تهران برقرار شود. توانمندی دانش آموزان شناخته شده و با حضور در فضای دانشگاه بتوانند با محیط دانشگاه ارتباط برقرار کنند. و سعی می‌کنیم دانش آموزان با انگیزه‌ای را برای حضور در دوره‌های تخصصی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ارتباط و همکاری خوبی با دانشگاه تهران شکل گرفته است؛ گفت: دوره‌های آموزشی خود را با توجه به شرایط دانشگاه و برای تأیید دانشگاه باز تعریف کردیم. دانشگاه تهران با ارائه مدرک رسمی و با استعلام دانشکده فنی دانشگاه تهران، تأییدی بر آموزش‌های رباتیک خواهد داشت.

ریاست مرکز آموزش‌های عالی تخصصی دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: با اعلام رویکرد جدید دانشگاه تهران برای حضور دانش آموزان در دوره‌های تخصصی مورد تأیید ابراز امیدواری کرد با این اقدام نوین آموزشی زمینه شکوفایی استعداد و ایجاد انگیزه مضاعف در بین دانش‌آموزان نخبه کشور فراهم شده تا در آینده شاهد حضور آنان به عنوان دانشجویانی کارآمد در دانشگاه تهران باشیم.

نادر نوبخت سرپرست تیم رباتیک دانش آموزی ایران هم گفت: تنها مرجع رسمی ارائه آموزش رباتیک بنا بر استاندارد دانشگاه تهران مرکز رباتیک دانش آموزی است که زیر نظر دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران فعالیت می‌کند و سایر مؤسساتی که به هر نحو و عنوان در دانشگاه تهران فعالیت دارند به هیچ وجه مورد تأیید نیستند.

نوبخت افزود: مصاحبه علمی مرکز رباتیک دانش آموزی دانشگاه تهران روزهای ۳ و ۱۰ آبان در دانشکده فنی برگزار می‌گردد و برگزیدگان این مصاحبه امکان شرکت در دوره‌های جامع آموزش رباتیک را در این مرکز خواهند داشت.

سرپرست تیم رباتیک دانش آموزی ایران گفت: برای دانش آموزان برگزیده پس از کسب نمره قبولی در مصاحبه علمی کارت دانش آموزی دانشگاه تهران صادر می‌گردد و در پایان هر پودمان فنی ۶۰ ساعت مدرک معتبر دانشگاه تهران با امضای ریاست محترم دانشکده فنی دریافت می‌کنند. دوره‌های جامع دانشگاه تهران بر اساس آخرین متدهای آموزش رباتیک بین المللی و در سطحی متفاوت با آنچه تا کنون در کشور انجام شده ارائه می‌گردد.

وی افزود: دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرجع علمی کشور اولین دانشگاهی ست که به موضوع رباتیک دانش آموزی به صورت علمی و در این سطح وارد شده و امید است تأثیرات این اتفاق بزرگ و مهم در آینده علمی کشور نمایان گردد.

قابل ذکر است که شرکت در دوره‌های جامع آموزش رباتیک صرفاً از طریق مصاحبه تخصصی انجام خواهد شدو علاقه مندان می‌توانند مشخصات فرزند خود را به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۰۶۰۰۰۰ پیامک کنند تا پس از ثبت اولیه برای مصاحبه تخصصی دعوت شوند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.