هزینه‌های سنگینی متحمل شده‌ایم/ حرفهای مهم سمیعی درباره نکونام، مجازی و بازیکن جدید

ورزش سه جمعه 04 آبان 1403 - 11:36
مدیرعامل آبی‌های پایتخت می‌گوید هواداران استقلال طی سالهای اخیر و به دلایل مختلف در کسب جام محروم مانده‌اند و مهم‌ترین مساله برای هواداران، کسب جام و قهرمانی است.

به گزارش "ورزش سه"، پس از برگزاری نشست خبری و معارفه پیتسو موسیمانه، فرشید سمیعی در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد. مدیرعامل استقلال در ابتدای صحبت‌هایش گفت: در مورد انتخاب آقای موسیمانه باید بگویم که روی اعتقادی که به ایشان داشتیم او را انتخاب کردیم، ما با توجه به رزومه‌ی قوی ایشان و بررسی‌هایی که انجام دادیم، تصمیم گرفتیم او را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم. با حمایت کامل اعضای هیئت‌مدیره و به‌ویژه آقای شهریاری که از ابتدا در این تصمیم نقش مؤثری داشتند، مذاکرات به نتیجه رسید و ایشان به عنوان سرمربی انتخاب شدند.

وی درباره غیبت احمد شهریاری، رئیس هیئت مدیره در مراسم معارفه موسیمانه گفت: قرار بر این بود که اعضای هیئت امروز در مراسم حضور نداشته باشند.

او در مورد اینکه آیا گزینه‌هایی مانند فاتح تریم نیز در لیست کاندیداهای حضور در استقلال بوده‌اند یا نه، گفت: به هر حال چون سرمربی انتخاب شده، بهتر است که اسم نیاوریم چون این کار حرفه‌ای نیست اما اسامی بزرگی در لیست ما بودند و برخی مسائل باعث شد به توافق نرسیم.

وی درخصوص مسائل مربوط به ثبت قرارداد موسیمانه نیز توضیح داد: در حال انجام است. ان‌شاءالله و به امید خدا فردا کارش تمام می‌شود تا بتوانیم در خدمتشان باشیم.

مدیرعامل استقلال درباره وضعیت سهراب بختیاری‌زاده نیز گفت: ایشان هستند. یکی از خصبت‌های بسیار خوب آقای موسیمانه، توانایی او در بهره‌گیری بهینه از توان، انرژی، آگاهی و اطلاعات نیروهای بومی است. او با شناخت کامل از آقای سهراب بختیاری‌زاده که به عنوان بازیکن در جام جهانی تجربه‌ی گلزنی دارد و به عنوان سرمربی نیز فعالیت کرده و شناخت کاملی از بازیکنان لیگ دارد، به عنوان کسی که می‌تواند از اطلاعاتش استفاده کند، استقبال کردند و درخواست داشتند که از یک دستیار بومی در کادر فنی استفاده شود تا از دانش و تجربیات محلی برای هدایت تیم بهره‌گیری بیشتری صورت گیرد.

وی درباره اینکه سبک بازی موسیمانه چقدر در انتخاب وی تأثیر داشته است، گفت: هواداران استقلال طی سالهای اخیر و به دلایل مختلف در کسب جام محروم مانده‌اند و مهم‌ترین مساله برای هواداران استقلال کسب جام و قهرمانی است. آقای موسیمانه همواره در مسیر قهرمانی موفق بوده و از تمامی ابزارهای ممکن برای کسب جام استفاده می‌کند، حتی اگر گاهی بازی‌هایش خیلی زیبا نباشد. اما ایشان اکثراً در جاهایی که بوده‌اند، نتیجه گرفته‌اند. همین موضوع باعث شد که ما از حضور ایشان استقبال کنیم، برای اینکه استقلال را به مسیر قهرمانی‌های متعددی که یک دهه است از آن دور شده، برگردانیم.

او ادامه داد: استقلال تیمی است که باید فردی مثل او می‌آمد که به مرد جام‌ها معروف است تا دوباره بتوانیم جام‌ها را برگردانیم. تا چند سال پیش فکر نکنم هیچ باشگاهی نصف جام‌های استقلال را داشت. استقلال تنها تیمی است که همه جام‌ها را دارد. شما از حذفی تهران، لیگ تهران و هر جامی که بگویید هیچ جامی از دستش در نرفته است. ما دوباره باید همان مسیر را برویم و بزرگ‌ترین هدف‌گذاری هم بازگشت به آسیاست. استقلال تیمی است که در آسیا همیشه مطرح بوده است. در واقع مطرح‌ترین تیم ایران در آسیا بوده و هدف‌گذاری ما هم برای همین موضوع است که دوباره به آسیا به‌عنوان یک قدرت درجه یک برگردد و بتواند به‌عنوان مدعی جام برگردد.

سمیعی درخصوص اینکه قرارداد موسیمانه به چه مدت تنظیم شده است، گفت: با توجه به تجربیات گذشته، قرارداد آقای موسیمانه به‌ صورت یک‌ساله و با امکان تمدید بسته شده است. این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که تطبیق ایشان با شرایط موجود و ارزیابی متقابل برای ادامه همکاری انجام شود. اما قرارداد ایشان امکان تمدید دارد.

مدیرعامل استقلال درباره وضعیت نکونام نیز گفت: آقای نکونام به عنوان سرمربی پیشین ما زحمات زیادی کشیدند و احترام ایشان برای ما بسیار مهم است. مسائل مربوط به ایشان باید در چارچوب داخلی باشگاه حل شود تا احترامشان حفظ شود. مشکلی نداریم و قضیه قابل حل شدن است.

وی درخصوص وضعیت غلامپور نیز گفت: ایشان با ما هستند.

2099833



سمیعی درباره کنترل حواشی و کانال‌های هواداری در شبکه‌های اجتماعی و اینکه باشگاه استقلال چه تدابیری در نظر دارد و مانند پرسپولیس در این زمینه اقدام می‎کند یا خیر، اظهار داشت: هدف ما هرگز برخورد حقوقی یا قضایی نبوده، ما همگی یک خانواده هستیم و همیشه دوست داریم که در کنار هواداران باشیم. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد حرکت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم که حدالمکان تلاش می‌کنیم از ابزارهای خودمان استفاده نکنیم. مگر اینکه دستور هیئت مدیره یا مصوبه‌ای باشد که بخواهیم از این ابزار استفاده کنیم. ولی این آخرین ابزار است.

وی گفت: ما دعوت می‌کنیم کنار همدیگر باشیم. هیچ موقع ما بدون ایراد نیستیم. قطعاً ضعف داریم. خیلی ناراحتم که از این کلمه استفاده می‌کنم، انتقاد با دشمنی و اجاره دادن فرق دارد. ولی می‌دانم که اکثریت خواهان موفقیت و  پیروزی تیم هستند. سعی می‌کنیم با هم کار کنیم و یک خانواده بزرگ تشکیل بدهیم. همچنین انتقادات را با جان و دل بشنویم. خدایی نکرده اگر ببینیم این چنین نیست و بعضی هدفمند در حال زدن یا تضعیف باشگاه هستند یا اصلاً آبی نیستند و تظاهر به آبی بودن می‌کنند، که ما برخی از این‌ها را در سال‌های اخیر دیدیم، دیگر مجبوریم از این قوه قاهره استفاده کنیم.

سمیعی راجع‌به اینکه آیا رشد قارچ‌گونه پیج‌های هواداری می‌تواند چوب لای چرخ باشگاه استقلال بگذارد و به این باشگاه ضربه بزند، گفت: قطعاً اگر هدفمند آمده باشد که بخواهد ضربه بزند، قطعاً ضربه خواهد زد و زده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که معتقد بود از وقتی که باشگاه رقیب با کنترل صفحات مجازی توانسته شرایط را کمی مدیریت کند، تصریح کرد: قطعاً اگر باشگاه استقلال هم ببیند قادر به کنترل قضیه نخواهد بود و در کنار باشگاه قرار نگیرند و یک محیط سالم را ایجاد نکنند و به جای اینکه باشگاه برای‌شان ملاک باشد، دنبال فرقه، شخص، گروه و جناح باشند، قطعاً مجبور است از قوه قاهره استفاده کند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود یک دستیار خارجی دیگر به استقلال اضافه می‌شود، اذعان کرد: بله. در تیم ایشان چهار دستیار بوده است. یک دستیار دیگر هم هستند که به‌زودی اضافه می‌شوند و تشریف می‌آورند.

2099834

سمیعی درباره اینکه لیست استقلال یک جای خالی دارد، آیا بازیکنی اضافه می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال در ابتدای فصل به خاطر بدهی که به برخی بازیکنان برای 2 فصل و برای برخی بازیکنان 3 فصل بود، هزینه‌های زیادی متحمل شدیم. شما می‌دانید چه مبلغ سنگینی بوده است. یعنی وقتی بازیکنان برای مذاکره می‌آمدند، اعداد اینقدر سنگین بود اصلاً باور کردنی نبود. به هر حال هزینه زیادی شده است. الان هم همانطور که تیم مدنظر بوده و لیست در اختیار ما قرار گرفته است، صفر تا صد با آن بحث جذب شد.

وی ادامه داد: در مورد سقف یک مقدار مشکل داریم. باید ببینم شرایط چطور خواهد بود که بتوانیم یک بازیکن آزاد را جذب کنیم. بله لیست ما یک جای خالی دارد، ولی باید سقف را کنترل کنیم که بازیکن را اضافه کنیم. اگر این امکان باشد که این بازیکن را الان اضافه کنیم، این کار را انجام می‌دهیم، وگرنه در نیم‌فصل با خروج بعضی از بازیکنان با نظر آقای موسیمانه، این کار انجام خواهد شد. باز هم تأکید می‌کنم در ابتدای فصل همه کارها در مورد بازیکنان با نظر سرمربی بوده الان هم همینطور است.

وی در مورد سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بازیکنان اهل بوسنی با نظر سرمربی نبودند در پاسخی کوتاه گفت: فقط همان یک بازیکن اضافه شد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.