اجرای هشتمین طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز استان تهران

صدا و سیما جمعه 04 آبان 1403 - 11:47

اجرای هشتمین طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز استان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت:هشتمین مرحله طرح ضربتی ساماندهی اتباع غیرمجاز با مصوبه شورای تامین استان تهران و همچنین دستور وزیر کشور و استاندار تهران در شهرستان قدس اجرا شد.

احسان حیدری افزود: در این طرح، اتباع غیرمجاز پس از شناسایی برای بازگشت به کشور خودشان، به اردوگاه مراقبتی منتقل می‌شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت:انتقال اتباع غیر مجاز استان تهران به وطن شان در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه ۶ ماهه اول سال گذشته، چهار و نیم برابر افزایش داشته است.

فرماندار قدس نیز در خصوص اجرای این طرح در این شهرستان گفت: حضور غیرقانونی اتباع باعث می‌شود که ما در سیاست گذاری خودمان با چالش‌هایی مواجه شویم.

وحید گلی کانی افزود: نتیجه یکی از سیاست‌های عمده دولت چهاردهم و همچنین استانداری تهران شناسایی اتباع غیرمجاز در این استان است.

مهدی میرخانی رئیس اداره صمت شهر قدس نیز به جریمه شدن کارفرمایان در صورت بکارگیری اتباع غیرمجاز اشاره کرد و افزود: به محض رویت این افراد هم واحد صنفی و تولیدی و هم اتباع غیرمجاز به اداره کار برای مراحل قانونی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه شهر قدس نیز گفت: ماده ۱۲۰ قانون کار اشتغال به کار اتباع بیگانه بدون پروانه کار را غیرمجاز اعلام کرده است.

سوسن شیری افزود: پیرو ضمانت اجرایی ماده ۱۸۱ قانون کار، بازرسان کار ما می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز به کارگاه‌های مشمول قانون کار مراجعه کنند و در صورت مشاهده اشتغال به کار تبعه خارجی که پروانه کار ندارد با کارفرما برخورد کنند.

به گفته وی، در صورت مشاهده، کارفرمایان مجبور به پرداخت جریمه به ازای هر روز کار آن تبعه به میزان پنج روز هستند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.