عاشق پرسپولیس هستم و دوست دارم در آسیا اول شود | قبل از بازی با السد باید این اتفاق می‌افتاد

همشهری آنلاین جمعه 04 آبان 1403 - 13:00
ستاره سابق پرسپولیس معتقد است که این تیم باید در لیگ برتر بازی خود را برگزار می‌کرد و به مصاف السد می‌رفت.

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

تیم پرسپولیس در سومین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا در حالی که بعد از یک باخت و یک تساوی در این رقابت‌ها نیاز مبرمی به پیروزی داشت در مقابل السد تن به شکست داد تا شرایط سرخ‌پوشان برای ادامه حضور در بازی‌های آسیایی بسیار سخت و پیچیده شود. گاریدو باتوجه به مصدومیت چند بازیکن با ترکیبی متفاوت به مصاف السد رفت و حتی مربی اسپانیایی در این بازی دست به تغییر سیستم زده بود و همین موضوع نشان می‌دهد که رهبر سرخ‌ها هنوز به سیستم و ترکیب مدنظر دست پیدا نکرده است موضوعی که یکی از پیشکسوتان پرسپولیس نیز در گفت‌وگو با همشهری به آن پرداخته است. گفت‌وگوی محمدرضا زادمهر پیشکسوت و ستاره سابق پرسپولیس درباره شکست این تیم در مقابل السد را در ادامه بخوانید:

*پرسپولیس در بازی با السد باید به پیروزی می‌شد تا در جدول لیگ نخبگان آسیا شرایط بهتری پیدا می‌کرد اما تیم گاریدو در سومین بازی آسیایی هم ناکام بود. مشکل کجاست؟

پرسپولیس باید قبل از این بازی در لیگ برتر با همین ترکیب بازی می‌کرد، کاری که استقلال انجام داد، حالا تیم باخت ولی مشکلی نیست. تمام این تیم‌های آسیایی در لیگ خود بازی کردند و به بازی‌های آسیایی آمدند. استقلال در لیگ بازی کرد و در مقابل النصر هم نمایش خوبی داشت.

*شاید تفکر کادر فنی بر این بوده که پرسپولیس مهره‌های کلیدی خود را بیشتر از این تعدادی که مصدوم بودند، از دست ندهد.

مصدومیت هم جزوی از فوتبال است. به چه دلیل لیگ را باید تعطیل کنیم؟ پس برای چه ۳۰ بازیکن جذب می‌کنیم. وقتی کنعانی‌زادگان را در اختیار نداشتیم باید در لیگ بازی می‌کردیم تا ترکیب برای این بازی دستمان بیاید.

*سبک بازی پرسپولیس چطور بود؟

فوتبال با نتیجه بررسی می‌شود بله پرسپولیس بازی مالکانه‌ای مقابل السد داشت و بدشانشی هم آورد اما زدن ۲۰ تا کرنر و موقعیت گل‌های زیاد بدون نتیجه دردی دوا نمی‌کند. پرسپولیس سال‌های زیادی در لیگ قهرمان شده و حالا هواداران به دنبال درخشش تیم محبوبشان در آسیا هستند. برای منی که عاشق پرسپولیس هستم دوست دارم این تیم در آسیا اول یا دوم شود و به عنوان مثال در لیگ سوم هم شود و ملاک هواداران پرسپولیس درخشش این تیم در آسیاست.

*البته یک موضوعی را باید در نظر گرفت، ‌ اینکه تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال اصلا شرایط میزبانی مطلوبی در بازی‌های آسیایی نداشته است. با این شرایط و امکاناتی که تیم‌های ایرانی دارند آیا انتظار نتیجه گرفتن در آسیا منطقی است؟

این‌ها مثل یک زنجیره است و همه چیز باید با هم جور دربیاید تا یک تیم به موفقیت برسد اما صحبت من این است که وقتی پرسپولیس خوب بازی می‌کند بازیکنان این تیم انگیزه داشته باشند تا برای پیروزی به میدان بروند.

*لوکاس ژائو موقعیت بسیار خوبی را در این بازی از دست داد. عملکرد این مهاجم را در پرسپولیس چطور می‌بینید؟

به همین خاطر گفتم باید در لیگ بازی می‌کردیم چون این بازی سوم لوکاس ژائو بود و همانطور که دیدیم عملکرد این بازیکن نسبت به بازی اول و دومش بهتر بود و اگر در لیگ بازی کرده بود مقابل السد می‌شد بازی چهارم و قطعا عملکرد بهتری داشت. به نظرم مهاجم خوبی است و رفته رفته جا می‌افتد.

*علیپور در پست وینگر هجومی بازی کرد اما به نظر نتیجه لازم از این تغییر پست گرفته نشد.

به نظر من علیپور تلاش خود را انجام داد.

*بهترین بازیکن پرسپولیس را کدام بازیکن دیدید؟

جدا از این بازی تنها بازیکنی که در فوتبال ما نفر مقابلش را خیلی راحت از پیش رو برمی‌دارد امید عالیشاه است و به نظرم تیم ملی هم به چنین بازیکنی احتیاج دارد. این عالیشاه بازیکن سه چهار سال پیش نیست، او در این سال‌ها مصدوم شده و مرتب بازی کرده و مرور زمان به این تجربه رسیده و نمایش بسیار خوبی دارد و من واقعا در لیگ بازیکنی مثل عالیشاه نمی‌بینم که یک در مقابل یک را به راحتی از پیش رو بردارد.

*سهیل صحرایی به عنوان یک بازیکن جوان برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس وارد زمین شد. چه تحلیلی درباره تعویض دارید؟

خب اگر صحرایی در لیگ بازی کرده بود الان باتجربه‌تر برای این بازی آماده می‌شد امروزه باید مدیریت زمان داشته باشیم و به همین خاطر باز هم می‌گویم باید در لیگ بازی می‌کردیم چرا که بهترین تمرین مسابقه است.

*گاریدو تا اینجا در پرسپولیس موفق بوده است؟

گاریدو هنوز هشت بازی سرمربی پرسپولیس بوده و تا آخر فصل مطمئن باشید چیزهای بیشتری از این مربی خواهیم دید. عملکرد گاریدو بد نبوده ولی توقع می‌رود که بهتر از اینها کار کند.

*نبود اورونوف چقدر در شکست پرسپولیس تاثیرگذار بود؟

بله ولی تیمی که بخواهد در یک تورنمنت فقط با یک بازیکن جلو برود درست نیست.

*با این شکست پرسپولیس می‌تواند به موفقیت در لیگ نخبگان آسیا امیدوار باشد؟

امید رمزموفقیت است اما پرسپولیس با این نگاه که فقط باز خوب انجام دهد نه و باید نگاهش را چه در بازی‌های آسیایی و چه در لیگ عوض کند تا به موفقیت برسد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.