مانچینی به سرنوشت ناصر الجوهر دچار شد

ورزش سه جمعه 04 آبان 1403 - 13:23
روبرتو مانچینی پنجمین سرمربی تیم ملی عربستان است که در مرحله مقدماتی جام جهانی از سمت خود برکنار شده است.

به گزارش "ورزش سه"، روبرتو مانچینی، سرمربی ایتالیایی، به پنجمین مربی تیم ملی فوتبال عربستان تبدیل شد که فدراسیون فوتبال این کشور او را در طول مرحله حساس مقدماتی جام جهانی تغییر داده است. این تغییر سرمربی در سه مورد از چهار مورد قبلی موفق بوده و مربی جدید موفق به صعود تیم به جام جهانی شده، اما در مورد چهارم تیم از صعود بازمانده است.

پس از کسب تنها یک پیروزی در چهار بازی ابتدایی این مرحله از مقدمات جام جهانی، فدراسیون فوتبال عربستان و مانچینی به توافق مشترک رسیدند و روز پنج‌شنبه خبر قطع همکاری آن‌ها اعلام شد.

در مسیر مشابهی، فدراسیون فوتبال عربستان در مقدمات جام جهانی ۱۹۹۴، مربی برزیلی جوزیه کندینو را پیش از آخرین دیدار از مرحله حساس تغییر داد و محمد الخراشی را برای هدایت تیم در دیدار آخر برابر ایران منصوب کرد. تیم عربستان با پیروزی ۴-۳ در آن بازی موفق به کسب اولین صعود خود به جام جهانی شد.

2099878

همچنین، در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸، فدراسیون فوتبال، مربی پرتغالی نلو وینگادا را در اواسط این مرحله حساس کنار گذاشت و اوتو فیستر آلمانی را به جای او منصوب کرد، و تیم عربستان بار دیگر موفق به صعود شد.

در مقدمات جام جهانی ۲۰۰۲ نیز فدراسیون فوتبال در اقدامی زودهنگام، پس از تنها دو بازی، اسلوبودان سانتراتش، سرمربی صربستانی را اخراج کرد و ناصر الجوهر را به جای او منصوب کرد که او موفق به صعود به جام جهانی شد.

اما این داستان برای الجوهر در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ تکرار شد. او پس از دو بازی از سمت خود برکنار شد، اما این بار تغییر سرمربی نتیجه مشابهی به دست نیاورد و تیم عربستان با ژوزه پسیرو، مربی پرتغالی از صعود به جام جهانی بازماند.

در سه مورد دیگر که تیم عربستان به جام جهانی صعود کرده است، فدراسیون فوتبال در مرحله حساس مربی خود را تغییر نداده و مربیانی چون گابریل کالدرون آرژانتینی پیش از جام جهانی ۲۰۰۶، برت فن مارویک هلندی پیش از ۲۰۱۸، و هروه رنار فرانسوی پیش از ۲۰۲۲، تا پایان این مرحله حفظ شدند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.