جاده چالوس یک‌طرفه می‌شود/ کولاک و برف در محورهای کوهستانی

خبرگزاری مهر جمعه 04 آبان 1403 - 13:41
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اعلام کرد که از ساعت ۱۴ امروز تردد در مسیر شمال به جنوب جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال یکطرفه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دلیل شرایط جوی و بارش برف، از ساعت ۱۴ امروز تردد در مسیر شمال به جنوب جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال یکطرفه خواهد بود و حرکت خودروها در مسیر جنوب به شمال تا عادی شدن وضعیت جوی ممنوع است.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، با اشاره به آغاز بارندگی‌ها در سراسر کشور و هشدارهای صادر شده از سوی سازمان هواشناسی اعلام کرد که بارش‌ها موجب لغزندگی سطح جاده‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد رانندگان، خصوصاً افرادی که قصد تردد در مسیرهای کوهستانی دارند، باید از امروز تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ و لباس گرم در خودروهای خود داشته باشند تا در مواجهه با شرایط بحرانی و کولاک، بدون مشکل به مسیر خود ادامه دهند.

سرهنگ شیرانی با اشاره به وضعیت جوی در برخی استان‌ها افزود: همچنین محور میامی - گرمه جاجرم در محدوده کال شور، از ساعت ۰۹:۳۰ روز جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ به علت بارندگی، طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی مسدود شده است.استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین و البرز با بارش‌های سنگین روبرو هستند و پیش‌بینی می‌شود این بارش‌ها تا روزهای آینده در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی ادامه یابد. او همچنین هشدار داد که بارش‌ها در روزهای ابتدایی فصل موجب ترکیب روغن و سایر ذرات معلق جاده با آب باران می‌شود و این موضوع سطح جاده‌ها را لغزنده‌تر کرده و احتمال خروج خودروها از مسیر را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد که رانندگان در این شرایط از سرعت‌های مجاز اعلام شده در تابلوها نیز کمتر حرکت کنند، زیرا این سرعت‌ها برای شرایط عادی جوی در نظر گرفته شده است و در شرایط بارانی و برفی رعایت سرعت مطمئنه و کاهش سرعت ضروری است.

سرهنگ شیرانی همچنین با اشاره به شرایط جوی در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور که با وزش باد و کاهش دید همراه است، توصیه کرد رانندگان این مناطق از چراغ روشن خودروها در طول روز استفاده کنند تا ایمنی خود و دیگران را حفظ نمایند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، تلفن ۱۲۰ پلیس راهور به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافران است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.