ثبت جهانی هگمتانه نقطه عطفی برای تبلیغ این حوزه تمدنی در دنیا خواهد بود+فیلم

رکنا جمعه 04 آبان 1403 - 14:06
رکنا:سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از هگمتانه گفت:ثبت جهانی حکمتانه نقطه عطفی برای تبلیغ این حوزه تمدنی در دنیا خواهد بود،هم در منطقه خلیج فارس، آسیای میانه و خاورمیانه و در دنیا مجموعه اقداماتی در این راستا شکل گرفته است.

به گزارش رکنا،سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت:ثبت جهانی هگمتانه نقطه عطفی برای تبلیغ این حوزه تمدنی در دنیا خواهد بود؛ هم در منطقه خلیج فارس آسیای میانه و خاورمیانه و  و در دنیا  مجموعه اقداماتی در این راستا شکل گرفته است.

او با اشاره به تلاشهای  نمایندگان استان گفت:قطعاً اتفاقات خوبی در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت.امروز توافق کردیم مرکز مطالعات فرهنگی تمدن غرب کشور با مرکز همدان شکل بگیرد، ما معتقدیم که این جغرافیا و این نقطه تمدنی هنوز ناشناخته است و نیازمند مطالعات هم اکتشاف و کاوش‌های بیشتری است و این کار اتفاق خواهد افتاد علاوه بر اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری جدید هستیم برای توسعه زیرساخت‌ها و ساخت هتل و ایجاد راه آهن  و فرودگاه و مناطق بوم گردی و مجموعه اقامتگاهی .

امیری تاکید کرد:  استان همدان ظرفیت پذیرش سه برابر توریسم را دارد،که بعد از ثبت جهانی شکل گرفته آینده نوید بخشی را برای مردم  همدان  به همراه خواهد داشت.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.