قیمت گوشت ۳۰ درصد گران می‌شود؟/ اعلام جزییات

خبرآنلاین جمعه 04 آبان 1403 - 16:31
خبر حذف ارز ترجیحی واردات گوشت قرمز چند روز گذشته بازار را نگران کرد اما وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید که این خبر بی‌اساس و شایعه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر جهاد کشاورزی انتشار اخباری درباره «حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز را تکذیب کرد» و گفت که این شایعات برای ایجاد التهاب در بازار است و مشکلی در تامین گوشت قرمز و تامین ارز آن وجود ندارد.

فارس نوشت: وارد کنندگان هفته گذشته در رسانه‌ها اعلام کردند که ارز واردات گوشت در حال تغییر از ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که می‌تواند قیمت گوشت را از قیمت فعلی که حدود ۷۰۰ هزار تومان در هر کیلو است حدود ۳۰ درصد افزایش دهد.

فارس نوشت: در لایحه بودجه هم که دو روز پیش به مجلس رفت ارز و واردات کالاهای اساسی از جمله گوشت ۳۸ هزار و ۵۰۰ تو مان پیش‌بینی شده است البته مجلس هنوز تصویب نکرده است.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت که ارز واردات گوشت تا پایان سال تامین شده و با تعامل بانک مرکزی مشکلی در این رابطه وجود ندارد و مسیرهای پروازی جدیدی از کشورهای دیگر برای واردات گوشت باز شده است.
 

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.