یونیفل: در «یارون، بیت لیف و کفرشوبا» هدف قرار گرفتیم اما همچنان در میدان هستیم

خبرگزاری ایسنا جمعه 04 آبان 1403 - 16:52
یونیفل تاکید کرد که «صلح‌بانان به نظارت بر اوضاع در جنوب لبنان و ارائه گزارش به شورای امنیت، علیرغم تشدید خشونت در صحنه در هفته‌های اخیر ادامه می‌دهند».

به گزارش ایسنا، یونیفل خاطرنشان کرد که «از ابتدای اکتبر امسال، نیروهای حافظ صلح شاهد درگیری‌ها در زمین یا اطراف علما الشعب، عیترون، بنت جبیل، حانین، حولا، کنن، اللبونه، مرکبه، مارون الرأس، میس الجبل، راس الناقوره و یارون» و نیز شاهد شلیک موشک از لبنان و حملات هوایی و توپخانه سنگین اسرائیل بوده‌اند.

یونیفل تاکید کرد: «در حالی که یونیفل اقدامات فشرده‌ای را برای حفاظت از امنیت و جان صلح‌بانان خود انجام داده است، وضعیت امنیتی چالشی بسیار دشوار است.»

این نیروها فاش کردند که «اوایل صبح روز ۲۳ اکتبر، ۲ تیم پزشکی که آنها در یارون برای انتقال یک بیمار حضور یافتند به دلیل یک منبع نامعلوم تیراندازی یکی از خودروهایشان خراب شد و هر ۲ تیم مجبور به ترک آن محل شدند».

یونیفل خاطرنشان کرد که عصر همان روز، یک مرکز پزشکی در یک مقر یونیفل در بیت لیف مورد اصابت گلوله یا موشک با منشا نامشخص قرار گرفت و به ساختمان ها آسیب وارد شد.

یونیفل خاطرنشان کرد که بعداً ۲ گلوله یا موشک با منشا نامشخص نیز در نزدیکی مقر یونیفل در کفر شوبا فرود آمد که باعث آسیب رساندن به پناهگاه‌ها در آن زمان شد درحالیکه نیروهای یونیفل در آن پناهگاه‌ها بودند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.