امتناع ۱۳ هزار نیروی ذخیره صهیونیست از بازگشت به خدمت نظامی

خبرگزاری ایسنا جمعه 04 آبان 1403 - 17:04
رسانه‌های صهیونیستی نوشتند ۱۳ هزار نیروی ذخیره از مجموع ۱۷ هزار نفر از بازگشت به خدمت نظامی امتناع کرده و ارتش رژیم صهیونیستی با مشکلاتی در بازگرداندن ده‌ها هزار نیرو به خدمت نظامی مواجه است.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم نوشت با ۱۳ هزار سرباز ذخیره از مجموع ۱۷ هزار نفر برای بازگشت به خدمت نظامی تماس گرفته شده اما آنها از عدم تمایل خود برای خدمت مجدد نظامی خبر داده‌اند.

این روزنامه افزود: ارتش اسرائیل با مشکلات زیادی در بازگرداندن ده‌ها هزار نفر مواجه است که به عنوان نیروی رزمی میدانی آموزش دیده‌اند اما در سال‌های گذشته برای کاهش حجم نیروهای ارتش از خدمت مرخص شده‌اند و پس از گذراندن خدمت ضرورت نظامی تاکنون به ارتش فراخوان نشده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: تنها ۴ هزار سرباز از مجموع ۱۷ هزار نیروی ذخیره برای بازگشت به خدمت نظامی موافقت کرده‌اند، ارتش تاکید دارد به تلاش‌های خود برای بازگرداندن نیروهای ذخیره ادامه داده و رئیس ستاد ارتش این مساله را به عنوان هدفی با اولویت بالا برای سال ۲۰۲۵ تعیین کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش اختلافات داخلی با کمبود شدید نیروی نظامی و مخالفت حریدی‌ها برای اعزام به خدمت نظامی مواجه شده و علاوه بر آن در یکسال گذشته نیز به دلیل درگیری در جبهه غزه و دیگر جبهه‌های حامی این منطقه به شدت دچار فرسایش شده است.

از ۲۳ سپتامبر گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی نسل کشی خود را که از ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ علیه نوار غزه آغاز شده بود گسترش داد به طوری که مناطق گسترده‌ای از لبنان از جمله بیروت پایتخت این کشور هدف حملات بی‌سابقه اشغالگران قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.