علی حیدری به آرزوی خود رسید

اقتصادنیوز جمعه 04 آبان 1403 - 17:35
اقتصادنیوز: حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی روز جمعه برپیکر شهیدالقدس دکتر علی حیدری در حرم مطهر حضرت امام خمینی ره نماز اقامه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  حجت الاسلام مجیدانصاری معاون پارلمانی رییس جمهور نیز در این مراسم حضور داشت.

دکتر علی حیدری، پزشک ایرانی مستقر در لبنان در اولین روز آبانماه جاری در شهر عرب‌ صالیم استان نبطیه لبنان در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک آمبولانس، به شهادت رسید.

شهید حیدری از اعضای کادر پزشکی اعزامی ایران به لبنان بود .در پیام صوتی شهید حیدری که سه روز قبل از شهادتش ارسال شده، وی تاکید می کند که به شهادت خواهد رسید و آرزو دارد پیکرش در حرم مطهر امام خمینی (ره) تدفین شود.

پیکر شهید دکتر علی حیدری پس از ورود به ایران ابتدا به معراج شهدا منتقل شد و شهروندان تهرانی روز پنجشنبه با پیکر پزشک شهید ایرانی وداع کردند.

معراج شهدای تهران عصر پنجشنبه میزبان پیکر دومین شهید ایرانی راه مقاومت بود؛ شهیدالقدس دکتر علی حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به مجروحان و بیماران در لبنان حضور داشت و خودروی حامل وی توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای جنایت جنگی رژیم اشغالگر در حمله به بیمارستانی در لبنان و شهادت دکتر علی حیدری پزشک ایرانی را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «شهید حیدری، از مدتی قبل بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت. اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران فعالیت می‌کرد، نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.