امام جمعه اصفهان : جنگ اقتصادی خطر چندانی ندارد، اما در جنگ فرهنگی جامعه از ریشه و بنیاد به فساد کشیده می‌شود

عصر ایران جمعه 04 آبان 1403 - 18:16
امام جمعه اصفهان به جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: جنگ دشمن فقط نظامی نیست، جنگ گاهی اقتصادی و گاهی فرهنگی خواهد بود که جنگ فرهنگی خطرناک‌ترین جنگ‌ها است.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: جهاد مالی امروز بر همه ما واجب است، هر کس در این مسئله کوتاهی کند در پیشگاه خداوند سبحان باید پاسخگو باشد.
 
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان تقوا را رمز موفقیت و پیروزی‌های بزرگ دانست و اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا کمک به درماندگان و جنگ زدگان است و در کمک کردن فرد بر نفس خود غلبه می‌کند و کسی که بر نفس خود مسلط شود و دست خود را برای انفاق بگشاید رستگار است.
 
با بیان اینکه منافقان و کفار از ۲۴ گروهی هستند که قرآن آنها را اهل جهنم خوانده، اضافه کرد: منافقان کسانی هستند که خود را مؤمن نشان می‌دهد اما در واقع جاسوس دشمن است و در تاریخ انقلاب اسلامی چنین افرادی را داشته‌ایم.
 
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در شهادت سیدحسن نصرالله هم شنیدیم که منافقان اطراف او گزارش به دشمن داده‌اند و این‌ها منافقان اهل جهنم هستند.
 
وی کافران را گروهی دانست که سد راه هدایت شده و با پیامبر مخالفت می‌کنند، اضافه کرد: همچنین طبق آیه ۱۰۶ سوره کهف کسانی که مؤمنین را استهزا می‌کنند نیز جایگاهشان جهنم است.
 
حجت‌الاسلام میردامادی اضافه کرد: خداوند وعده داده که جهنم را از جن و انس پر می‌کند، کسانی که چشم و گوش و عقل خود را بر روی حقایق می‌بندند و خالق پدیده‌های جهان را نمی‌بینند و گوش شنوایی برای نصایح ندارند، چنین افرادی اهل جهنم خواهند بود.
 
وی به جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: جنگ دشمن فقط نظامی نیست، جنگ گاهی اقتصادی و گاهی فرهنگی خواهد بود که جنگ فرهنگی خطرناک‌ترین جنگ‌ها است.
 
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در جنگ نظامی یا شهید می‌شویم یا پیروز می‌شویم که هر دو پیروزی است، جنگ اقتصادی هم خطر چندانی ندارد اما در جنگ فرهنگی جامعه از ریشه و بنیاد به فساد کشیده می‌شود، ادامه داد: جنگ فرهنگی امروز خطرناک‌ترین جنگ آمریکا علیه کشور است؛ هر چند برخی از روی نادانی می‌گویند که آیه‌ای درباره وجوب حجاب در قرآن مجید نیست، اما مشخص است که اینها اصلاً قرآن نخوانده‌اند و چیزی از آن نمی‌فهمند چرا که خداوند صراحتاً به زنان پیغمبر فرموده شما مانند سایرین نیستید و امتیازتان بالاتر است و باید تقوای الهی را رعایت کنید.
 
وی با بیان اینکه مردم ایران باید نسبت به کمک به غزه و لبنان توجه داشته باشند، ابراز کرد: جهاد انواع جانی، مالی و زبانی دارد و اگر امروز که در توانمان نیست با جهاد جانی مشتی محکم بر دهان جنایتکار صهیونیسم بزنیم اما می‌توانیم به کسانی که در جنگ آواره شده‌اند کمک کنیم.
 
حجت‌الاسلام میردامادی با بیان اینکه تا کنون ۷۰۰ هزار نفر از مردم لبنان به سوریه پناهنده شده‌اند و رژیم صهیونیستی جای امنی برای آن‌ها در لبنان باقی نگذاشته است، ادامه داد: این مردم آب و نان و لباسی برای فصل زمستان ندارند و هر کس در حق آن‌ها کوتاهی نکند در پیشگاه پیامبر مسرور خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه وقتی مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سیستانی سخاوتمندانه فرموده‌اند که مؤمنین می‌توانند از وجوهات شرعی تا یک سوم سهم امام را به مردم لبنان کمک کنند، نشان می‌دهد که قضیه چقدر مهم است، گفت: خوشبختانه مردم ایران به صورت خودجوش اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.
 
امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه جهاد مالی امروز بر همه ما واجب است، گفت: هر کس در این مسئله کوتاهی کند در پیشگاه خداوند سبحان باید پاسخگو باشد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.