واکنش تازه سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره مذاکره بر سر جزایر ایرانی

افکار نیوز جمعه 04 آبان 1403 - 20:48
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: کمیته ویژه‌ جزایر در کمیسیون امنیت ملی تشکیل می شود.

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نظارت میدانی این کمیسیون از جزایر سه گانه، گفت:سردار تنگسیری در جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی وضعیت حوزه نیروی دریایی ما را به ویژه در خلیج فارس تشریح کردند.

وی افزود: تاکید سردار تنگسیری این بود که ما یک سد دفاعی کامل را در مقابل دشمن تشکیل دادیم و به هرگونه تجاوز دشمن پاسخ قاطع خواهیم داد.

رضایی عنوان کرد: طبق اسناد متقن تاریخی و حقوقی جزایر سه گانه متعلق به ایران بوده و هستند و همه مراجع بین‌المللی هم از جمله سازمان ملل این مطلب را تایید کردند.

وی در ادامه افزود: حاضر به مذاکره بر سر جزایر ایرانی هستیم اما نه در مورد سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بلکه حاضر به مذاکره درباره جزایر آریانا و زرکوه و بازگرداندن این جزایر ایرانی به کشورمان هستیم.

رضایی در پایان تاکید کرد: کمیته ویژه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل خواهد شد تا به صورت مشخص مسائل جزایر سه گانه بررسی و پیگیری شود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.