امام جمعه زاهدان: ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند

عصر ایران جمعه 04 آبان 1403 - 21:11
امام جمعه زاهدان گفت: دشمن از کوچک کردن نقشه ایران گرفته تا توطئه‌های مختلف، کودتا‌های قبل از پیروزی انقلاب، مقابله با انقلاب، فتنه‌های بعد انقلاب، تحمیل جنگ، محاصره‌های اقتصادی و نیز بهانه‌های مختلف حقوق بشر، انرژی هسته‌ای و جزایر سه گانه به دنبال دشمنی خود است و اگر ما نسل فرهیخته تربیت کنیم این نسل خواهد فهمید که دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی بر نمی‌دارد.
امام جمعه زاهدان گفت: این روز‌ها به مناسبت بیانیه برخی، بحث جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک مطرح است و باید به سابقه تاریخی ایران بنگریم و تعبیری که در یکی از برنامه‌های رسانه ملی به کار رفت نقشه ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند.
 
به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای تربیت نسل مومن، متعهد، متحد، هوشیار و آماده دفاع در برابر دشمنان اسلام است.
 
وی بیان کرد: هفته گذشته باز هم جنایت‌های رژیم غاصب و وحشی اسرائیل ادامه پیدا کرد و مردان، زنان و کودکان دیگری از فلسطین و لبنان و همچنین فرماندهان دیگری به شهادت رسیدند و شهادت شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم صفی‌الدین اعلام شد که در واقع ایشان نفر دوم حزب‌الله بودند.
 
وی بیان کرد: پس از شهادت شهید سید حسن نصرالله و در بمباران دیگری بیش از هفتاد تن بمب بر سر ساختمانی ریختند و باعث شهادت شهید سید هاشم صفی‌الدین شد که این شهادت‌ها را به شما مردم، رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار و رهبر و راهبر جبهه مقاومت و نیز خدمت امام زمان (عج) تسلیت عرض می‌کنیم.
 
امام جمعه زاهدان گفت: در هفته پیش رو مناسبت‌های مختلفی داریم از جمله سه شنبه هشتم آبان ماه که به مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده تحت عنوان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی نامگذاری شده و شهید فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که با بستن نارنجک به کمر و منفجر کردن خود زیر تانک راه دشمن را بست و دشمنان را فراری داد.
 
وی بیان کرد: یک نوجوانی که به درستی تربیت شده شهید حسین فهمیده است و هنگامی که می‌بیند تانک‌های دشمن هجوم آورده و رزمندگان و اطرافیان او در حال محاصره هستند به خود نارنجک بسته و محکم و استوار قدم بر می‌دارد و تانکی که پیش روی اوست را منفجر می‌کند تا راه برای سایر تانک‌ها بسته شود و همرزمان خود را از محاصره دشمن نجات می‌دهد.
 
آیت الله محامی تاکید کرد: عظمت و بزرگی کار این نوجوان ۱۳ ساله به قدری است که امام خمینی (ره) او را به عنوان رهبر معرفی و می‌فرمایند «رهبر ما آن نوجوان ۱۳‌ساله‌ای است که آنچنان حرکتی انجام می‌دهد و دشمن را به عقب می‌راند».
 
وی افزود: همین نوجوان با این کار تبدیل به الگویی برای جبهه مقاومت می‌شود و پس از ۲ سال نوجوان دیگری به نام احمد قصیر در لبنان با عملیات استشهادی ۷۰ نفر از اسرائیلی‌ها را به هلاکت می‌رساند و الگویی برای جبهه مقاومت است و شهید سید حسن نصرالله این شهید را "امیر الاستشهادیین" یعنی فرمانده نیرو‌های استشهادی معرفی کرد.
 
امام جمعه زاهدان ادامه داد: این کار برگرفته از تربیت درست در خانواده، مدرسه و جامعه است که یک نوجوان در موقعیت حساس خوب می‌فهمد، شجاعانه تصمیم می‌گیرد و با کمال شهادت اقدام می‌کند.
 
وی بیان کرد: برخی این کار را خودکشی و حرام می‌دانستند و شهید سید حسن نصرالله در جلسه‌ای مطرح می‌کردند که تنها امام خمینی (ره) اجازه عملیات استشهادی را به ما دادند و این نشان دهنده فهم دقیق و برداشت درست ایشان از متون دینی بود و این کار را خودکشی نمی‌دانستند. آیت الله محامی خاطرنشان کرد: اگر این نسل درست تربیت شود و بتوانی فرزندان خود را به درستی تربیت کنیم خواهند فهمید که دشمن همواره به دنبال دشمنی است و از گذشته دور تاکنون و آینده دست از دشمنی بر نمی‌دارد.
 
وی افزود: این روز‌ها به مناسبت بیانیه برخی، بحث جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک مطرح است و باید به سابقه تاریخی ایران بنگریم و تعبیری که در یکی از برنامه‌های رسانه ملی به کار رفت نقشه ایران شیری بود که تبدیل به گربه‌اش کردند و بخش زیادی از سرزمین‌های ما را دولت‌های استکباری شرق و غرب عالم از ما گرفتند.
 
امام جمعه زاهدان گفت: دشمن از کوچک کردن نقشه ایران گرفته تا توطئه‌های مختلف، کودتا‌های قبل از پیروزی انقلاب، مقابله با انقلاب، فتنه‌های بعد انقلاب، تحمیل جنگ، محاصره‌های اقتصادی و نیز بهانه‌های مختلف حقوق بشر، انرژی هسته‌ای و جزایر سه گانه به دنبال دشمنی خود است و اگر ما نسل فرهیخته تربیت کنیم این نسل خواهد فهمید که دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی بر نمی‌دارد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.