تحرکات نظامی مشکوک آمریکا | اعزام جنگنده‌های اف-۱۶ به منطقه

همشهری آنلاین جمعه 04 آبان 1403 - 22:46
فرماندهی مرکزی تروریستی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام روز جمعه اعلام کرد که جنگنده های اف ۱۶ از آلمان وارد خاورمیانه شده اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از "المانیتور", این مرکز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: جنگنده های اف ۱۶ نیروی هوایی آمریکا متعلق به اسکادران هوایی ۴۸۰ مستقر در پایگاه هوایی اسپنگدالم آلمان به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده رسیده اند.

سنتکام به پایگاه واقع در خاورمیانه که این جنگنده ها در آن مستقر شده اند اشاره ای نکرد اما نزدیکترین پایگاه به سرزمین های اشغالی، پایگاه هوایی موفق سالتی در ازرق اردن است که به عنوان مرکز اصلی عملیات نیروی هوایی آمریکا در منطقه عمل کرده است.

اوایل این ماه، یک اسکادران از جنگنده های اف ۱۵ آمریکا در یک پایگاه نامعلوم در منطقه فرود آمدند و به جنگنده های اف ۲۲ رادارگریز و تعدادی از کشتی های نیروی دریایی آمریکا پیوستند.

رژیم صهیونیستی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از هر متحد دیگری از آمریکا کمک نظامی دریافت کرده است. اما سطح کمک‌های ارسالی به تل آویو از زمان حمله ۷ اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیش از پیش افزایش یافته است.

براساس گزارش این رسانه، ایالات‌متحده از زمان شروع حملات انتقام جویانه اسرائیل به غزه، میلیاردها دلار کمک امنیتی و تسلیحاتی به اسرائیل ارائه کرده است. علاوه بر این، دولت جو بایدن ارتش آمریکا را نیز برای حمایت مستقیم از این متحد خاورمیانه‌ای مستقر کرده است.

در تازه ترین اقدام حمایتی واشنگتن از اسرائیل، پنتاگون از ارسال سامانه موشکی تاد (سامانه موشکی ضدبالستیک) همراه با ۱۰۰ نفر پرسنل به سرزمین های اشغالی خبر داد.

آمریکا از زمان حمله ۷ اکتبر سال گذشته، عملیات نظامی خود را در خاورمیانه افزایش داده و ناو هواپیمابر «یو اس اس جرالد فورد» به عنوان پیشرفته‌ترین ناو نیروی دریایی خود را در شرق مدیترانه مستقر کرده است.

وزارت دفاع ایالات متحده اگرچه برآوردی درباره هزینه حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل در این دوره ارائه نکرده، اما «پروژه هزینه‌های جنگ» دانشگاه براون در برآوردی که اوایل ماه جاری میلادی و پیش از اعلام استقرار سامانه تاد منتشر شد، اعلام کرد که هزینه عملیات‌های آمریکا در خاورمیانه از اکتبر گذشته تاکنون ۴.۸۶ میلیارد دلار بوده است. حال انکه کل کمک های امنیتی واشنگتن به تل آویو پس از جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار اعلام شده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.