یک مدال برنز برای ایران در نخستین روز از المپیک بحرین

خبرگزاری ایسنا جمعه 04 آبان 1403 - 23:54
در پایان نخستین روز از رقابت های المپیک دانش آموزی در بحرین، نماینده ایران موفق به کسب یک مدال برنز شد.

به گزارش ایسنا، جمعه ۴ آبان در پایان نخستین روز از رقابت های المپیک دانش آموزی در بحرین، تیم ملی پدل دانش‌آموزی ایران در اولین دیدار دور گروهی خود در رقابت‌های جهانی بحرین، به مصاف شیلی رفت و با نتیجه ۲ بر صفر بازی را واگذار کرد.

این تیم متشکل از نیما طهماسبی و صدرا عاطفی در ست اول با نتیجه ۶ بر ۲ و در ست دوم با حساب ۶ بر ۴ مغلوب شیلی شد.

همچنین تیم‌ملی هندبال دانش‌آموزان دختر کشورمان در اولین بازی خود در ژیمنازیاد دانش‌آموزان جهان در بحرین برابر رومانی سومین تیم اروپا قرار گرفت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را واگذار کرد.

تیم‌ پسران شطرنج ایران در دور اول رقابت‌های شطرنج المپیک دانش‌آموزی بحرین نیز حریفان خود را مغلوب کردند.

همچنین در رقابت های شطرنج، تیم‌ ملی شطرنج دانش‌آموزان پسر کشورمان در اولین دور بازی‌های خود در ژیمنازیاد دانش‌آموزان جهان در بحرین برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

در دور اول رقابت‌های شطرنج پسران، سینا موحد حریف آذربایجانی را پشت سر گذاشت و محمدمتین شمس و آرتین ارشد برابر حریفانی از امارات به پیروزی دست یافتند. امیر غیوری و شهداد تیموری نیز حریفانی از هند و بحرین را مغلوب کردند.

همچنین تیم‌ دختران شطرنج ایران در دور اول رقابت‌های شطرنج المپیک دانش‌آموزی بحرین، چهار پیروزی کسب کردند.

در دور اول رقابت‌های شطرنج دختران، نازنین فاطمه اعصارزاده مقابل حریفی از بحرین، فاطمه مشهدی مقابل حریف اماراتی، صبا کارگری مقابل حریف انگلستانی و آنیتا پرویزی برابر حریف رومانیایی خود به پیروزی دست یافتند.

به این ترتیب ۴ برد و یک باخت در بخش دختران در نخستین روز از این رقابت  به دست آمد.

در ادامه این رقابت ها تیم جودو دانش‌آموزی ایران در اوزان ۵۰، ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم بر روی تاتامی رفتند. در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم امیرحسین چگینی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم از سد ورزشکار هندی عبور کرد اما در نیمه‌نهایی مقابل حریف خود از کشور آذربایجان، مبارزه را واگذار کرد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم حسین جعفری در دور اول از سد ورزشکار عربستانی عبور کرد. حسین جعفری در جدول ۱۶تایی در دور دوم حریف برزیلیایی که ورزشکارژاپنی الاصل و قدرتمند این رقابت‌ها به شمار می‌رود را ضربه فنی کرد. او در دور سوم بازی را به ورزشکاری از قزاقستان که رتبه سوم جهانی را داراست واگذار کرد و برای مدال برنز تلاش خواهد کرد.
ورزشکار کشورمان در وزن ۶۶کیلوگرم بازی اول خود را به حریف آذربایجانی واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین تیم شطرنج دختران و پسران در دومین دور بازی‌های خود در ژیمنازیاد دانش‌آموزان جهان به برتری رسیدند.

در دور دوم این رقابت‌ها سینا موحد، امیر غیوری، محمدمتین شمس‌ناتری، شهداد تیموری و آرتین شمس به ترتیب حریفانی از کشورهای اذربایجان، کرواسی، عربستان، کرواسی و هندوستان را پشت سر گذاشتند.


در بخش دختران نیز آنیتا پرویزی و نازنین فاطمه عصارزاده در دوم دوم، بازی‌های خود را به حریفاتی از چین و رومانی واگذار کردند.

فاطمه مشهدی مقابل حریف آذربایجانی به تساوی دست یافت و مهسا علوی حریف اماراتی را مغلوب کرد.

کسب اولین مدال ‌کاروان دانش‌آموزی ایران در المپیک ۲۰۲۴ بحرین

امیرحسین چگینی در نیمه‌نهایی در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف کویتی خود به پیروزی دست یافت و اولین مدال کاروان ایران را کسب کرد.

امیرحسین چگینی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم از سد ورزشکار هندی عبور کرد اما در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف خود از کشور آذربایجان، مبارزه را واگذار کرد و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت.

چگینی در دیدار نیمه‌نهایی توانست حریف خود از کویت را با ضربه فنی مغلوب کند و با کسب مدال برنز، اولین مدال‌آور کاروان دانش‌آموزی را به خود اختصاص دهد.

تیم‌ملی پدل دانش‌آموزی پسران از ادامه رقابت‌های پدل به دلیل تشدید مصدومیت یکی از بازیکنان خود انصراف داد.

به این ترتیب نیما طهماسبی و صدرا عاطفی که با وجود این مشکل در دو بازی اول تلاش خود را کرده بودند، از آخرین بازی امروز گروهی خود مقابل امارات متحده عربی انصراف دادند تا رسما از گردونه مسابقات کنار بروند.

تیم دوبل تنیس دختران ایران در اولین دیدار خود در رقابت‌های جهانی ژیمنازیاد بحرین، تیم انگلیس را شکست دادند.

تیم دوبل تنیس دختران ایران متشکل از یاسمن یزدانی و ماندگار فرزامی در دیدار با نمایندگان کشور انگلستان در ست اول با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی دست یافتند و در ست دوم با همین نتیجه مغلوب حریف قدرتمند خود شدند.

نمایندگان شایسته کشورمان در ست سوم با نتیجه ۴ بر ۲ بر حریفان خود غلبه کردند و در مجموع با نتیجه ۲ بر ۱ با پیروز شدند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.