عبور تولید کنسانتره سنگ‌‌‌آهن شرکت‌های بزرگ از مرز ۲۴ میلیون تن

دنیای اقتصاد شنبه 05 آبان 1403 - 00:04
دنیای‌اقتصاد: طبق آمار ارائه‌شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ در نیمه نخست امسال، از مرز ۲۴میلیون و ۶۰۰‌هزار تن عبور کرده که نسبت به سال گذشته 5‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش «ایسنا»، طبق آمار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۱۰شرکت بزرگ سنگ‌‌‌آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، حدود ۲۴میلیون و ۶۷۱‌هزار و ۴۳۲تن کنسانتره آهن تولید کرده‌اند که نسبت به ۲۳میلیون و ۴۰۵‌هزار تن سال گذشته، افزایش بیش از ۵درصدی تولید کنسانتره را نشان می‌دهد.

از این میزان، به ترتیب شرکت‌های گل‌گهر ۶میلیون و ۳۵۱‌هزار و ۶۷۷تن، چادرملو ۴میلیون و ۴۲۹‌هزار و ۳۹۷تن، گهرزمین ۴میلیون و ۱۲‌هزار و ۳۶۰تن، فولاد سنگان ۲میلیون و ۱۶۸‌هزار و ۹۴۲تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۲میلیون و ۱۱۹‌هزار و ۷۵۸تن، مرکزی یک‌میلیون و ۷۳۸‌هزار و ۳۹۶تن، اپال پارسیان یک‌میلیون و ۴۴۱‌هزار و ۴۷۰تن، سناباد یک‌میلیون و ۳۲۷‌هزار و ۵۹۷تن، صبانور ۸۳۲‌هزار و ۳۳۳تن و جلال‌آباد ۲۴۹‌هزار و ۵۰۲تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید کردند.

طبق آمار، شرکت‌های بزرگ معدنی طی شش‌ماه نخست امسال، ۱۳میلیون و ۴۵۰‌هزار و ۴۴تن سنگ‌‌‌آهن تولید کرده‌‌‌اند که در مقایسه با میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۳میلیون و ۳۶۱‌هزار و ۴۷تن، حدود یک‌درصد بیشتر شده است.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.