دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه آمار جدیدی از جنگ نسل‌کشی صهیونیست‌ها منتشر کرد

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 08:20
دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه، در قالب بخشی از آمار جدید جنگ نسل کشی، ثبت کرده است که اشغالگران ۳ هزار و ۷۳۸ کشتار انجام دادند که منجر به شهادت ۴۲ هزار و ۸۸۵ تن در نوار غزه شده است.

به گزارش ایسنا، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه برای سیصد و هشتاد و پنجمین روز، به روز رسانی مهم‌ترین آمار جنگ نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را منتشر کرد.

این دفتر شمارش کرد که اشغالگران ۳ هزار و ۷۳۸ کشتار انجام دادند که منجر به شهادت ۴۲ هزار و ۸۸۵ تن از جمله ۱۷ هزار و ۲۱۰ کودک شد که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و نام آنها در وزارت بهداشت ثبت شده است، این علاوه بر ۱۰ هزار مفقودی است که نامشان قبلا ثبت گردیده است.

طبق این برآورد، اشغالگران تمامی اعضای ۱۲۰۶ خانواده فلسطینی را به کام مرگ کشانده‌اند که منجر به حذف نام آنها از ثبت احوال شد. اشغالگران همچنین منجر به شهادت ۱۰۴۷ تن از پرسنل پزشکی، ۸۵ تن از پرسنل دفاع مدنی و ۱۷۷ تن از خبرنگاران شدند.

۳۷ شهید بر اثر قحطی و در نتیجه تجاوزات و محاصره اشغالگران جان باختند و ۳ هزار و ۵۰۰ کودک نیز به دلیل سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی در خطر جان باختن هستند. اشغالگران ۱۹۷ مرکز پناهگاهی را هدف قرار دادند، ۳۴ بیمارستان را از کار انداختند و ۲۰۵ مقر دولتی و ۱۲۶ مدرسه و دانشگاه را به کلی ویران کردند.

نیروهای اشغالگر یک کمپین دستگیری را از نوار غزه آغاز کردند و ۵ هزار و ۲۸۰ نفر را هدف قرار دادند که شامل بازداشت ۳۱۰ کادر بهداشتی، ۳۸ خبرنگاری شد که نامشان مشخص شده است.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه این داده‌ها را در زمانی منتشر کرد که رژیم اشغالگر به عنوان بخشی از یک طرح سیستماتیک با هدف آواره‌کردن جمعیت و نابودی زندگی در غزه، تهاجم وحشیانه‌ای را علیه مناطق شمال غزه انجام می‌دهد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه گزارش داد که پس از توقف ژنراتورهای بیمارستان و هدف قرار گرفتن ایستگاه اکسیژن، ۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال نوار غزه شهید شدند.

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت، اشغالگران طی روزهای اخیر سه دستگاه آمبولانس و یک خودروی حمل‌ونقل را تخریب کرده و مانع از عملیات امدادی و حمل‌ونقلی شده و همچنین سیستم تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی را تخریب کرده‌اند که بر شدت بحران افزوده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر علیرغم وعده هیئت‌های بین‌المللی مبنی بر حمله نکردن به بیمارستان کمال عدوان، به آن حمله کردند. اشغالگران تمام مجروحان و همراهانشان را در حیاط بیمارستان جمع کردند و زنان و کودکان را مجبور کردند به سمت بیمارستان اندونزی حرکت کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.