خاطره بازی رسانه ایتالیایی با مهدی طارمی

مشرق نیوز شنبه 05 آبان 1403 - 10:14
یک رسانه ایتالیایی در آستانه دیدار تیم های فوتبال اینتر و یوونتوس به گلزنی مهاجم ایرانی تیم اینتر مقابل بیانکونری‌ها پرداخته است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال اینتر در هفته نهم رقابت‌های سری آ شامگاه یکشنبه ۶ آبان و در ورزشگاه «جوزپه مه آتزا» میزبان یوونتوس است. مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال اینتر زمانی که در تیم پورتو پرتغال حضور داشت سابقه گلزنی به یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و همین موضوع باعث شده تا در آستانه برگزاری این بازی رسانه «calcio-news» ایتالیا در گزارشی به آن بپردازد.

در مطلب این رسانه آمده است: مهدی طارمی، مهاجم ایرانی، برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود قرار است با پیراهن اینتر به مصاف یوونتوس برود. اما این اولین مواجهه او با بیانکونری‌ها (لقب یوونتوس) نیست. طارمی پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ و در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا با تیم پورتو برابر یوونتوس به میدان رفت و توانست با گلزنی سریع، نقش مهمی در حذف این تیم ایتالیایی ایفا کند.

خاطره گل زودهنگام و حذف یوونتوس در این بازی که در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و به سرمربی‌گری آندره‌آ پیرلو برگزار شد، همه تصور می‌کردند یوونتوس برتری آسانی خواهد داشت. اما تنها پس از یک دقیقه و نیم از آغاز بازی رفت در ورزشگاه «دراگائو»، طارمی با ضربه‌ای دقیق دروازه «شزنی» را گشود و وضعیت بازی را تغییر داد.

نقش کلیدی و خاطره تلخ بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک به سود پورتو پایان یافت. طارمی در بازی برگشت در ۹ مارس ۲۰۲۱ هم حضور داشت، این بار در تورین و در ورزشگاه خانگی یوونتوس. با این حال، به دلیل دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین، باعث شد تیمش با یک بازیکن کمتر ادامه دهد. با وجود این چالش، سرجیو اولیویرا با گلزنی، شرایطی را رقم زد که پورتو با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به یوونتوس واگذار کرد، اما با توجه به قانون گل‌های خارج از خانه (که در آن زمان معتبر بود)، یوونتوس را حذف کرده و پورتو به دور بعد صعود کرد.

حضور روی نیمکت اینتر با وجود علاقه اینتر به طارمی، او در بازی مقابل یوونتوس از ابتدا در ترکیب حضور نخواهد داشت و روی نیمکت خواهد نشست. در دیدار اخیر اینتر در برابر تیم یانگ بویز، طارمی از ابتدا در ترکیب اصلی بود اما نتوانست گلزنی کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.