سرمربی جدید تیم ملی والیبال آمریکا انتخاب شد

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 10:40
کارچ کرالی جانشین جان اسپارو در تیم ملی والیبال آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، کارچ کرالی، قهرمان سه دوره المپیک، سرمربی جدید تیم ملی والیبال آمریکا شد. قرارداد این مربی تا پایان بازی‌های المپیک لس‌آنجلس که سال ۲۰۲۸ برگزار می‌شود اعتبار دارد. کرالی تاکنون مربی تیم ملی والیبال زنان آمریکا بود. او سابقه دستیاری جان اسپارو را نیز در کارنامه دارد.

پس از پایان همکاری جان اسپارو با تیم آمریکا و در دست گرفتن سکان هدایت فدراسیون والیبال این کشور، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اینکه چه کسی جانشین او خواهد شد وجود داشت. حالا گمانه‌زنی‌ها به پایان رسیده است و کارچ کرالی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. او در صحبت‌هایی درباره انتخابش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی والیبال آمریکا گفت: هیجان‌زده‌ام که هدایت تیم ملی آمریکا را در راه المپیک ۲۰۲۸ بر عهده خواهم داشت. فرصت کارکردن با بهترین افراد و بازیکنان جهان و در عین تلاش برای دستیابی به اهداف دشواری مانند مدال طلای المپیک وصف‌ناپذیر است. اکنون ماجراجویی‌ها و چالش‌های جدیدی فرا رسیده‌اند.

کرالی پیش از آنکه مربی شود، بازیکن موفقی بود و سه مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد؛ دو مدال طلا در والیبال داخل سالن و یک مدال در والیبال ساحلی. باید دید کارچ کرالی فرمول پیروزی را به تیم مردان آمریکا منتقل خواهد کرد یا خیر؟ نمی‌توان انکار کرد که تیم آمریکا با تغییر نسل روبه‌روست و کرالی کار دشواری در پیش خواهد داشت.

جان اسپرو از سال ۲۰۱۳ هدایت والیبالیست‌های آمریکا را بر عهده داشت و بعد از سال‌ها حضور در این تیم حالا رئیس فدراسیون والیبال کشورش شده است. او با کسب مدال برنز بازی‌های المپیک ریودوژانیرو ۲۰۱۶ و مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد خوبی داشت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.