«حامد کرزی» حمله تجاوزکارانه رژیم جعلی اسرائیل را محکوم کرد

مشرق نیوز شنبه 05 آبان 1403 - 11:36
رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان با محکوم کردن حمله تجاوزکارانه رژیم‌صهیونیستی به ایران، آن را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه دانست و اقدام جامعه بین‌المللی را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها خواستار شد.

به گزارش مشرق، حامد کرزی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله (رژیم) اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی ایران را نقض حاکمیت ملی کشور همسایه و برادر افغانستان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه این‌گونه حملات عامل افزایش تنش در منطقه و تهدیدی علیه صلح و امنیت جهانی است، افزود: از نهادهای مسئول بین‌المللی می‌خواهیم تا با اقدامات موثر و مناسب از گسترش تشنج در منطقه جلوگیری کنند.

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.