آغاز انتخابات پارلمانی در گرجستان

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 12:05
پس از چندین ماه اعتراضات تحت رهبری مخالفان که ترس از کودتا را برانگیخت، مردم گرجستان برای انتخاب پارلمان جدید به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش ایسنا، حزب حاکم «رویای گرجستان» امروز شنبه برای انتخابات پارلمان با حزب اپوزیسیون «اتحاد - جنبش ملی» رقابت خواهد کرد؛ حزب مخالفی که از یک مسیر اروپایی برای گرجستان دفاع می‌کند. این حزب همچنین در اوایل سال جاری میلادی چندین تظاهرات ضد دولتی را در پاسخ به لایحه‌های بحث برانگیز در مورد عوامل خارجی و ارزش‌های خانوادگی برگزار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هم حزب حاکم و هم حزب اپوزیسیون نسبت به مداخله احتمالی در انتخابات هشدار داده‌اند. حزب حاکم رویای گرجستان از مداخله ایالات متحده می‌ترسد و اپوزیسیون ادعا می‌کند که روسیه ممکن است تلاش کند آراء را به نفع رویای گرجستان که حامی روابط نزدیک‌تر با مسکو است، تغییر دهد.

دولت گرجستان هم نسبت به وقوع «شورش» در این کشور در روز انتخابات ابراز نگرانی کرده است.

«ایراکلی کوباخیدزه» نخست‌وزیر گرجستان هشدار داده که هرگونه تلاش برای هجوم یا مسدود کردن ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات، «مجازات حبس» به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید