پایان انتظار برای حضور امباپه در الکلاسیکو

افکار نیوز شنبه 05 آبان 1403 - 12:14
امباپه امیدوار است با گلزنی در اولین ال‌کلاسیکوی خود، دل هواداران رئال مادرید را به دست بیاورد.

در حساس‌ترین بازی هفته یازدهم لالیگا در فصل 25-2024، دو تیم رئال مادرید و بارسلونا از ساعت 22:30 امشب به مصاف یک‌دیگر خواهند رفت. این اولین حضور کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی در گران‌قیمت رئال مادرید در ال‌کلاسیکو خواهد بود. هرچند امباپه تا به اینجای فصل 8 بار برای رئال مادرید گلزنی کرده، اما عملکرد این بازیکن مورد انتقاد اهالی فوتبال بوده‌است و او می‌تواند با درخشش در تقابل حساس با بارسلونا، پاسخ محکمی به انتقادات بدهد.

به بهانه اولین ال‌کلاسیکوی کیلیان امباپه، به عملکرد دیگر ستارگان رئال مادرید در نخستین تقابلشان با بارسلونا نگاهی انداخته‌ایم:

کریستیانو رونالدو و کریم بنزما

در تابستان 2009، رئال مادرید یکی از جاه‌طلبانه ترین پنجره‌های نقل و انتقالاتی تاریخ را رقم زد. کریستیانو رونالدو، کاکا، ژابی آلونسو و کریم بنزما بازیکنان مطرحی بودند که در این تابستان راهی مادرید شدند. با این حال، اولین تقابل آن‌ها با بارسلونا به هیچ وجه خوب پیش نرفت. رئال مادرید در دور رفت فصل 10-2009 در نیوکمپ به مصاف بارسلونا رفتند و با تک گل زلاتان ابراهیموویچ، بازنده شدند. کریستیانو رونالدو در ترکیب اصلی کهکشانی‌ها حضور داشت و پس از یک عملکرد ناامیدکننده، در دقیقه 65 جای خود را به کریم بنزما داد.

با وجود این شروع ضعیف، کریستیانو رونالدو در ال‌کلاسیکوهای بعدی فوق‌العاده ظاهر شد و با 18 گل، دومین گلزن برتر تاریخ این تقابل لقب گرفت (لیونل مسی با 26 گل رکورددار است).

کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی در زمین - رئال مادرید

زین الدین زیدان

ستاره فرانسوی پس از انتقال گران‌قیمتش به رئال مادرید در سال 2001، در اولین ال‌کلاسیکوی خود نیز درخشان ظاهر شد و کمک شایانی به پیروزی 2-0 تیمش کرد. هرچند زیدان روی هیچ‌یک از گل‌ها نقشی نداشت، اما بارها دفاع بارسلونا را آزار داد و فضا را برای گلزنی لوئیز فیگو و فرناندو مورینتس فراهم کرد.

جود بلینگام

جوان انگلیسی کهکشانی‌ها موفق‌ترین بازیکن این لیست به حساب می‌آید. بریس جود بلینگام در اولین ال‌کلاسیکوی خود، رئال مادرید را با نتیجه 2-1 برنده کرد و گل‌ لحظه‌آخری او در بازی برگشت، یک پیروزی شیرین دیگر را برای شاگردان کارلو آنچلوتی رقم زد (3-2). 

شادی گل جود بلینگام هافبک انگلیسی و خوسلو مهاجم اسپانیایی - رئال مادرید

گرت بیل

بیل هم یکی دیگر از بازیکنانی است که اولین تجربه‌اش در ال‌کلاسیکو مطابق انتظار پیش نرفت. او که گران‌قیمت‌ترین بازیکن جهان در آن زمان پیش می‌رفت، در نخستین تقابلش با بارسلونا با نتیجه 2-1 شکست خورد و نتوانست درخشش خاصی در آن مسابقه داشته‌باشد. برعکس بیل، نیمار هم که اولین ال‌کلاسیکوی خود را تجربه می‌کرد، شب درخشانی داشت و توانست گل اول بارسلونا را به ثمر برساند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.