قطر: حمله به ایران نقض حاکمیت این کشور بود

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 12:33
دولت قطر ضمن محکوم کردن حمله تجاوزکارانه ناکام رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت کشورمان ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه وزارت امور خارجه قطر در این باره آمده است: دولت قطر حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کند و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل می‌داند.

طبق گزارش خبرگزاری قنا، وزارت امور خارجه قطر در ادامه اضافه کرد: دوحه نگرانی عمیق دولت قطر نسبت به عواقب جدی که ممکن است از این تشدید تنش ناشی شود، ابراز می‌کند، ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که خویشتن داری کنند، روابط را از طریق گفت‌وگو و روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل کنند و از هر چیزی که ممکن است امنیت و ثبات را در منطقه تهدید کند، اجتناب کنند.

در ادامه این بیانیه امده است: ما بار دیگر درخواست دولت قطر را از جامعه بین‌المللی برای تشدید تلاش‌ها با هدف آرام کردن اوضاع، کاهش تنش و پایان دادن به رنج ملت منطقه، به‌ویژه در غزه و لبنان، تکرار می‌کنیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رژیم صهیونیستی بامداد شنبه قصد داشت مراکز نظامی در ایران را هدف قرار دهد که ناکام بود.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد پدافند هوایی ایران پهپادهای اسرائیلی را که قصد داشتند پایگاه‌های نظامی در شرق استان تهران را هدف قرار دهند، سرنگون کرد.

منابع آگاه همچنین گفتند تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های پدافندی در استان تهران با شکست مواجه شده است.

این منابع اعلام کرده‌اند تمام اهداف متخاصم در حومه تهران ساقط شدند.

منابع آگاه گفته‌اند برای ساقط کردن اهداف متخاصم از سامانه‌های پدافندی برد متوسط استفاده شد.

در بیانیه قرارگاه پدافند هوایی ایران نیز آمده است: با وجود هشدارهای قبلی مسؤولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.