بومی‌سازی ماشین‌آلات CNC در یک شرکت دانش‌بنیان

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 12:54
یک شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاه‌های CNC مختلف سبب تأمین زنجیره تولید، رفع نیاز کشور به واردات این سری دستگاه‌ها و صرفه‌جویی ارزی شده است.

به گزارش ایسنا، سید رضا موسوی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص محصولات و حوزه فعالیت این شرکت، گفت: ما در مجموعه خود در حوزه صنعت ساخت ماشین‌آلات CNC در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنیم. در حال حاضر موفق به تولید حدود ۸۰ مدل دستگاه CNC در هفت دسته صنعتی مختلف شده‌ایم.

وی افزود: دستگاه‌های تولیدی ما در صنعت چوب، صنعت برش فلزات، صنعت سنگ و شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در صنعت چوب، دستگاه خراطی CNC را تولید کرده‌ایم که می‌تواند پایه‌های مبل یا نرده‌های پله‌ها را خراطی و منبت‌کاری کند.

موسوی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها از صفر تا ۱۰۰ داخل شرکت ساخته می‌شوند و برون‌سپاری انجام نمی‌دهیم. کیفیت محصولات نیز پایدار و قیمت آنها بسیار مناسب است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌های CNC حکاکی روی چوب مجموعه، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها با استفاده از امکانات و قابلیت‌های پیشرفته و به‌روز، طراحی و تولید انواع مبلمان، دکور، سرویس خواب، در و پنجره، کابینت و ... را حتی با پیچیده‌ترین اشکال در کمترین زمان ممکن میسر کرده‌اند. یکی دیگر از مزایای دستگاه‌های منبت، حکاکی و برش CNC کاهش ضایعات و تولید انبوه است. علاوه بر این، استفاده از این ماشین‌ها آسان است و با داشتن پایین‌ترین سطح سواد رایانه‌ای، کاربران توانایی کار با دستگاه را خواهند داشت.

موسوی در خصوص رقم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه، گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم ۶۰ نفر مشغول به کار هستند و غیرمستقیم حدود ۱۶۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.