آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 12:57
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارش اخیر خود به بررسی آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور پرداخته است.

به گزارش ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرچند وقت یک‌بار گزارشی از ضریب نفوذ اینترنت ثابت، سیار و تلفن همراه در کشور منتشر می‌کند و در گزارشی که اخیرا توسط این سازمان منتشر شده، وضعیت اینترنت ثابت و سیار و وضعیت شبکه ارتباطی کشور مورد بررسی واقع شده است.

براساس این گزارش، نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۲/۹ درصد در بهار سال ۱۴۰۲ به  ۱۲/۹۲ درصد در بهار سال جاری رسیده است. همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است. درواقع ضریب نفوذ پهن باند سیار در بهار سال گذشته (۱۴۰۲ ) از ۱۲۴/۰۲ به  ۱۳۲/۵۶ در بهار سال ۱۴۰۳  رسیده است که حکایت از رشد ۶/۸۹ درصدی در این حوزه دارد.  

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

 در بخش دیگری از این گزارش به تعداد خانوار تحت پوشش شبکه فیبرنوری اشاره شده است که طبق آمار ارائه شده در سه ماه نخست سال جاری هشت میلیون و ۶۹ و هزار و ۵۶۵ خانوار تحت پوشش این فناوری قرار گرفته اند. همچنین تعداد شهرهای دارای پوشش شبکه فیبرنوری تا پایان سه ماه اول سال ۱۴۰۳ به این صورت است ۴۳۲  شهر  تا پایانی بازه زمانی گفته شده دارای پوشش فیبرنوری هستند که به تفکیک ۱۷۰ شهر دارای پوشش بالای ۶۰ درصد، ۵۲ شهر دارای پوشش ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۲۱۰ شهر دارای پوشش زیر ۳۰ درصد هستند.

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

 در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت شکایت ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ هم پرداخته شده است که ۷۵ درصد شکایت‌ها متعلق به حوزه ثابت بوده و ۲۵ درصد شکایت‌ها به حوزه سیار تعلق دارد.

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

از سوی دیگر در این گزارش تعداد سایت‌های ۵G اپراتورهای ارتباطی تا پایان بهار ۱۴۰۳ هم اعلام شده که بر اساس آن به ترتیب ۹۶۴ و ۹۰۵ سایت نسل پنجم متعلق به اپراتور اول و دوم تلفن همراه است که در کشور ایجاد شده است.

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.