بهترین سناریو برای تهران | وال استریت ژورنال: حمله اسرائیل محدود بود و ایران می‌تواند پاسخی ندهد

نامه نیوز شنبه 05 آبان 1403 - 13:51
بنا به اذعان مقامات اسرائیلی، حمله شب گذشته اسرائیل به ایران محدود به سامانه‌های پدافند هوایی، سایت‌های موشکی و پهپادی ایران بوده است. کارشناسان وال استریت ژورنال معتقدند این حمله محدود بوده و همین وضعیت، بهترین سناریو برای توقف تبادل آتش میان تهران و تل آویو است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمله شبانه اسرائیل به ایران، واکنش به عملیات صادق-۲ بود. مقامات اسرائیلی مدعی اند که ۲۰ نقطه در درون خاک ایران مورد هدف قرار گرفته، اما ایران این خبر را تکذیب کرده است.

اسرائیل گفته در این حمله که سه موج را شامل می‌شده، سایت‌های موشکی و پهپادی ایران به انضمام سامانه‌های دفاع هوایی کشور مورد هدف قرار گرفته و به سایت‌های نفتی و هسته‌ای حمله نشده است.

نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی به عدم هدف قرار گرفتن سایت‌های هسته‌ای و نفتی ایران اشاره کرده و گفته آمریکا از اسرائیل خواسته بود که به این اهداف ضربه نزند و دولت‌های سراسر جهان هم نسبت به تشدید درگیری‌ها هشدار داده بودند.

وال استریت ژورنال در گزارش خود به نقل از دالیا داسا کایه کارشناس ارشد علوم سیاسی و مدیر سابق مرکز سیاست عمومی خاورمیانه در موسسه رند گفته «تا جایی که می‌دانیم، با توجه به اینکه ظاهرا حملات اسرائیل به اهداف نظامی محدود می‌شده و به زیرساخت‌های نفتی و هسته‌ای حمله‌ای صورت نگرفته این اتفاق بهترین سناریو برای مهار این دور از تنش‌ها بود.»

او گفته این وضعیت به ایران یک راه خروج (از تشدید تنش ها) می‌دهد. اما هنوز ما وضعیت پیچیده‌ای در پیش رو داریم، چون ایران و اسرائیل در یک درگیری مستقیم و آشکار قرار گرفته اند.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی تصریح کرده که ایالات متحده از این حمله مطلع نبوده است. یک مقام آمریکایی به این رسانه گفته پس از این که حمله آغاز شده، لوید آستین وزیر دفاع تماس تلفنی کوتاهی با یوآو گالانت گرفته و با او صحبت کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی به این رسانه گفته اگر ایران تصمیم بگیرد یک بار دیگر به حمله اسرائیل پاسخ بدهد، ما آماده دفاع از اسرائیل خواهیم بود. حمله بعدی برای ایران عواقب بدی خواهد داشت. ما نمیخواهیم چنین اتفاقی بیافتد. این باید پایان تبادل آتش مستقیم بین ایران و اسرائیل باشد.

منبع: رویداد 24

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.