این خبر دلالان بازار ارز را شوکه کرد!

افکار نیوز شنبه 05 آبان 1403 - 14:55
قیمت دلار هم‌زمان با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه چند نقطه از اماکن نظامی کشور با کاهش چند هزار تومانی همراه شد.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد دلالان در تلاش برای فروش ارزهای خود هستند.

قیمت دلار هم‌زمان با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه چند نقطه از اماکن نظامی کشور با کاهش چند هزار تومانی همراه شد.

گزارش میدانی از میدان فردوسی نشان می‌دهد قیمت دلار که از ابتدا صبح روند کاهشی به خود گرفته بود و وارد کانال ۶۷ هزار تومان شده بود؛ همچنان روند کاهشی خود را ادامه می‌دهد و در لحظه تنظیم گزارش با کاهش هزار تومانی به ۶۶ هزار تومان رسیده است.

نخستین واکنش بازار ارز به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران | دلار ریزشی می‌شود؟

یکی از فروشندگان ارز گفت: قیمت در حال ورود به کانال ۶۵ هزار تومان است و احتمال اینکه امروز به کانال ۶۴ هزار تومان هم برسد، وجود دارد.

طبق مشاهدات در برخی از نقاط میدان فردوسی تجمع دلالان برای مذاکره و فروش ایجاد شده و دلالان اکثرا به دنبال این هستند که دلار خود را بفروشند.

این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که دلالان ارز در روزهای گذشته علاقه‌مند به خرید دلار بودند و بازار میل به فروش نداشت، تغییر جهت‌گیری آن‌ها در مواجه با مشتریان دارای اهمیت است.

البته برخی از فروشندگان مقاومت‌هایی هم برای اعلام کاهش نرخ داشتند و از اینکه قیمت دلار کاهشی شده است ناراحت و نگران بودند. در صحبت‌ برخی از این افراد مشخص بود که قیمت ارز در چند روز اخیر به شدت تحت تاثیر انتظارات بوده است.

یکی از همین افراد که حالت نگرانی داشت و انتظار داشت قیمت دلار همچنان بالاتر برود گفت: عجیب است با وجود اینکه اسرائیل حمله کرده و قیمت دلار باید افزایشی می‌شد؛ اما قیمت افت پیدا کرده است.

از ساعات بامداد قیمت تتر نیز ریزش داشت و بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که ریزش به زودی به بازار ارز می‌رسد و قیمت آن را وارد کانال‌های پایین‌تر می‌کند.

علاوه بر این بانک مرکزی هم اعلام کرده است که به زودی سکه‌های سال ۱۴۰۳ را به بازار عرضه می‌کند و از امروز نیز یک میلیون انواع سکه بهار آزادی در مرکز مبادله حراج می‌شود که کارشناسان معتقدند این موضوع نیز باعث کاهش بیشتر قیمت ارز خواهد شد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.