رشد ۳۶ درصدی صدور پروانه شرکت‌های دانش بنیان در تهران

صدا و سیما شنبه 05 آبان 1403 - 15:32
رشد ۳۶ درصدی صدور پروانه شرکت‌های دانش بنیان در تهران
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت؛ آقای محمود سیجانی در بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی منطقه صفادشت شهرستان ملارد بر حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و افزود: یکی از نقاط قوت استان تهران استقرار مراکز عمده و سطح بالای پژوهشی و آموزش عالی است که بستر لازم برای ایجاد واحد‌های دانش بنیان را فراهم کرده است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد این واحد‌ها ۳۷۲ مورد است، گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.
 
مدیرکل صمت استان تهران عمده گروه‌های کالایی دانش بنیان را داروئی، برق و الکترونیک، لوازم و تجهیزات پزشکی و مخابراتی، دستگا‌های ارتباطی و رادیویی عنوان و اضافه کرد: باتوجه به محدودیت‌های قانونی جهت استقرار صنایع در سطح استان تهران، برای صدور پروانه دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه محدودیتی وجود ندارد.
 
وی گفت: صنعتگران و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت پروانه و مجوز از طریق سامانه صدور مجوز‌ها اقدام و از معاونت امورصنایع و اداره پژوهش سازمان این موضوع را پیگیری کنند.
 
سیجانی با اشاره به فعالیت پارک‌های علمی و فناوری در سطح استان تهران افزود: ظرفیت‌های مطلوب و خوبی در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است که نیاز به توسعه و گسترش این مراکز در استان دیده می‌شود.
 
براساس این گزارش؛ آقای محمود سیجانی در ادامه بازدید‌های دوره‌ای از واحد‌های صنعتی با هدف بررسی مشکلات و موانع تولید در بازدید از ۶ واحد صنعتی در منطقه صفادشت شهرستان ملارد با مشکلات این شرکت‌ها آشنا شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.