واکنش سفیر ایران به حملات علیه گزارشگر سازمان ملل در فلسطین اشغالی

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 15:33
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو فشارها علیه گزارشگر ویژه سازمان ملل در فلسطین اشغالی را سیستماتیک دانست و گفت: جهان به جای هدف قرار دادن کسانی که درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین صحبت می‌کنند، رژیم اسرائیل را به خاطر نسل‌کشی در فلسطین بازخواست کند.

به گزارش ایسنا، «علی بحرینی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در پیامی در شبکه مجازی ایکس در واکنش به حملات رسانه‌های و سیستماتیک علیه گزارشگر ویژه سازمان ملل در سرزمین های اشغالی نوشت: ساکت کردن گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از طریق کمپین‌های سیستماتیک غیرقابول قبول است. به جای هدف قرار دادن کسانی که درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین صحبت می‌کنند، جهان باید رژیم اسرائیل را به خاطر سیاست‌های آپارتاید و اقدامات نسل‌کشی خود در فلسطین بازخواست کند.

«فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین روز جمعه در واکنش به حملات رسانه‌های در فضای مجازی نسبت به اظهارات و اتهاماتی که علیه وی در صفحه شخصی خود در ایکس در واکنش به مخالفتش با جنایات اسرائیل در فلسطین اعلام کرد: من عمیقاً از اینکه دولت‌ها و دیپلمات‌های مختلف غربی با اتهامات جعلی علیه من گمراه شده‌اند، ناامید هستم آن هم درست زمانی که آماده ارائه آخرین گزارش خود به سازمان ملل در هفته آینده هستم.

وی ادامه داد: من عمیقاً به حقوق بشر برای همه مردم متعهد هستم - چگونه می‌توانم یک یهودی ستیز باشم؟ انتقاد از اقدامات و سیاست های اسرائیل باعث نمی‌شود که فرد یهودی ستیز باشد، به خصوص که اسرائیل بی‌وقفه به ارتکاب جنایات خود ادامه می دهد. اگر این دولت‌ها واقعاً به قوانین بین‌المللی پایبند هستند، باید ـ نه بر ادعاهای نادرست درباره من، بلکه بر پایان دادن به وضعیت غیرقانونی و فاجعه‌بار در فلسطین اشغالی تمرکز کنند. 

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.