چرا نتفلیکس آثار مرتبط با فلسطین را حذف کرده است؟

همشهری آنلاین شنبه 05 آبان 1403 - 15:44
آثار فلسطینی از پلتفرم نتفلیکس در کشورهای مخالف از جمله کره جنوبی، انگلیس، اوکراین حذف شده است.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: سال 2021 میلادی بود که نتفلیکس پلتفرم اعلام کرد مجموعه‌ای از آثار را که داستان‌های فلسطینی را روایت می‌کنند تولید خواهد کرد. در بیانیه نتفلیکس آمده بود که برخی از این آثار را بهترین فیلمسازان جهان عرب خواهند ساخت.

گفته شده بود که یکی از دلایل روی آوردن نتفلیکس به سوژه جنجالی روایت فلسطینی‌ها، اشتیاق مخاطبان عربی و تمایل سرمایه‌گذاران به داستان‌های جهان عرب بود. بر همین اساس 32 فیلم در این برنامه گنجانده شد.

با این حال اینترسپت اخیرا ـ یک سال پس از حملات نسل‌کشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ـ گزارش داده که نتفلیکس حداقل ۲۴ فیلم از این مجموعه را از آرشیو خود حذف کرده است از جمله فیلم مستند 2019 لینا العابد با عنوان «ابراهیم: سرنوشت برای روایت».

بنا بر برخی گزارش‌ها، شماری از این آثار تنها در آمریکا در دسترس مخاطبان قرار دارد.

نتفلیکس اما اینکه چرا ده‌ها فیلم با موضوع فلسطین را از آرشیو خود ـ ظرف مدت کمتر از 2 هفته ـ حذف کرده، توضیح چندانی نداده است. راشل راکوسن سخنگوی این پلتفرم در پاسخ به پرسش خبرنگار اینترسپت تنها اعلام کرده که تاریخ مجوز نمایش این فیلم‌ها به پایان رسیده است.

اینترسپت نوشته که آثار فلسطینی از پلتفرم نتفلیکس در کشورهای مخالف از جمله کره جنوبی، انگلیس، اوکراین حذف شده است. پس از نمایش مجموعه داستان‌های فلسطین بود که سازمان صهیونیستی راستگرای «ام تِرتزو» به شدت از نتفلیکس انتقاد کرده بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.