۷ اشتباهی که نباید در خرید سیم آرماتوربندی مرتکب شوید

خبرگزاری ایسنا شنبه 05 آبان 1403 - 15:57
در این مطلب سعی شده است در مورد قیمت سیم آرماتوربندی تا حد امکان توضیح داده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شرکت صنایع مفتولی آریا دانش آویژه، ساختمان‌های محکم، پروژه‌های صنعتی بزرگ و پل‌هایی که روزانه توان تحمل صدها ماشین را داشته باشند، تنها به دست کارگر و استادکار ماهر ساخته نمی‌شوند. تا زمانی که از مصالح باکیفیت در ساخت و ساز استفاده نکنید، نمی‌توانید توقع خانه‌ای را داشته باشید که در هنگام حوادث طبیعی مانند زلزله فرو نریزد. سازه شما، سرمایه شماست. باید از آن محافظت کنید. شاید بگویید که کیفیت بالا، پول زیادی هم می‌خواهد، ولی باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید. هنوز هم فروشندگانی هستند که در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم برای محصولشان ارائه می‌کنند. یکی از مصالح مهم که در ایجاد استحکام و پایداری پروژه‌های ساختمانی نقشی مهمی دارد، سیم آرماتوربندی است. شما با خرید سیم آرماتوربندی مناسب، کیفیت پروژه خود را تضمین می‌کنید.

کارخانه‌های بسیاری در زمینه فروش سیم آرماتوربندی فعالیت می‌کنند، ولی باید توجه کنید که کیفیت محصول آنها نسبت به دیگری متفاوت است. شما باید بتوانید که سیم مرغوب از نامرغوب را تشخیص دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. معیارهای مختلفی برای خرید مفتول آرماتوربندی وجود دارد که همین مسئله باعث می‌شود برخی خریداران در هنگام انتخاب آن دچار اشتباهاتی شوند. در ادامه ۷ مورد از اشتباهاتی که نباید در هنگام خرید سیم آرماتوربندی مرتکب شوید را ذکر می‌کنیم.

۱.بی‌توجهی به تاریخ بروزرسانی قیمت در وبسایت

این جمله را در خاطر داشته باشید: "قیمت دیروز، قیمت امروز نیست!" بدلیل نوسانات فولاد، ارز و همچنین تورم، قیمت سیم آرماتوربندی همواره در حال تغییر است. قیمت‌هایی که در بسیاری از وبسایت‌ها مشاهده می‌کنید، آپدیت نیستند. فرض کنید شما قیمتی را در یک سایت مشاهده می‌کنید، اما این قیمت مربوط به یک هفته پیش است. در این مدت، قیمت‌ها ممکن است به دلایل مختلفی افزایش پیدا کرده باشند. شما برای خرید با شرکت مورد نظر تماس می‌گیرید و پس از شنیدن قیمت جدید شوکه می‌شوید. بنابراین همیشه قبل از خرید سیم آرماتوربندی، تاریخ آخرین بروزرسانی سایت فروشنده را چک کنید.

۲.خرید کورکورانه سیم آرماتوربندی!

پشیمانی بعد از خرید، سودی ندارد! به هیچ عنوان فریب عکس‌های براق و زیبا در فروشگاه‌های آنلاین را نخورید. بسیاری از این تصاویر فیک هستند و تنها فاکتوری تبلیغاتی به شمار می‌روند. ظاهر جذاب، تضمینی بر کیفیت سیم آرماتوربندی نیست. همیشه قبل از خرید سیم آرماتوربندی، نمونه‌ای از محصول را درخواست کرده و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

۳.خرده خرید کردن

در صورتی که پروژه‌ی بزرگی در دست ساخت داشته باشید، ممکن است این اشتباه را انجام دهید. شما نمی‌توانید برای ساخت یک ساختمان چند طبقه، هر بار به اندازه نیاز یک روز سیم آرماتوربندی خریداری کنید. این کار هم وقت زیادی از شما می‌گیرد و هم هزینه‌های حمل آن صرفه اقتصادی ندارد. یکجا برای همیشه بخرید. با خرید عمده سیم آرماتوربندی علاوه بر مواردی که ذکر شد، از نوسانات بازار در امانید و می‌توانید از تخفیف‌های ویژه هم بهره‌مند می‌شوید.

۷ اشتباهی که نباید در خرید سیم آرماتوربندی مرتکب شوید

۴.ترجیح قیمت به کیفیت

"فرض کنید می‌خواهید یک اتومبیل بخرید. آیا به دنبال ارزان‌ترین خودرو هستید یا خودرویی که ایمنی بالایی داشته باشد؟" مسلما گزینه‌ی دوم انتخاب شماست. امنیت پروژه شما، مهم‌ترین اولویت است. قیمت پایین لزوما به معنای صرفه اقتصادی نیست. سیم آرماتوربندی با کیفیت پایین، عمر کمتری دارد و تعمیر و نگهداری آن در دراز مدت هزینه‌های سنگینی بوجود می‌آورد. هزینه‌های این تعمیرات، بسیار بیشتر از تفاوت قیمت اولیه سیم آرماتوربندی باکیفیت خواهد بود. به عبارت دیگر، انتخاب سیم آرماتوربندی باکیفیت، باعث کاهش هزینه‌ها در دراز مدت می‌شود.

۵.عدم توجه به ارزش افزوده

ابتدا اجازه دهید به نقل قول یکی از مشتریان سیم آرماتوربندی اشاره کنیم:

پس از جستجوی زیاد، بالاخره تونستم وبسایت مناسبی رو برای خرید پیدا کنم. سایتشون نماد اعتماد داشت و جزو رتبه‌های برتر گوگل بود. قیمت‌هاشون هم مناسب بود. تصمیم گرفتم سفارشم رو از این فروشگاه انجام بدم. با مسئول فروششون تماس گرفتم. میخواستم خریدم رو نهایی کنم ولی، فروشنده قیمت متفاوتی رو به من گفت. قیمت‌های درج شده توی سایت بر اساس ارزش افزوده نبودند.

متنی که خواندید تجربه‌ی یک مشتری، قبل از آشنایی با شرکت ماست. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین به این صورت عمل می‌کنند. قیمت‌هایی که در وبسایتشان وجود دارد بدلیل ارزش افزوده با قیمتی که از زبان خودشان می‌شنوید، متفاوت است. قیمت‌هایی‌ که در وبسایت شرکت آریا دانش آویژه مشاهده می‌کنید، قیمت سیم آرماتوربندی یزد بوده و با قیمت اصلی محصول یکسان است.

۶.خرید سیم آرماتوربندی از دلال‌ها

"آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم" چرا به جای اینکه جنس خود را از درب کارخانه تحویل بگیرید، به سراغ دلال می‌روید؟ با کمی بررسی می‌توانید کارخانه تولید سیم مفتولی معتبری پیدا کنید که محصول مرغوب خود را با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند. حذف واسطه، قیمت تمام شده محصول را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. شفافیت در خرید حق شماست. این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید.
 

۷ اشتباهی که نباید در خرید سیم آرماتوربندی مرتکب شوید

۷. آزمایش نکردن انعطاف پذیری سیم

انعطاف‌پذیری سیم یکی از فاکتورهای مهم در بررسی کیفیت محصول است. در صورتی که سیم از انعطاف پذیری کافی برخوردار نباشد، توان تحمل وزن‌های سنگین را ندارد و نمی‌تواند پایداری پروژه‌ی شما را تضمین کند. آزمایش انعطاف پذیری سیم کار بسیار آسانی است. فقط کافی است نمونه محصول را به مغازه یا فروشگاه محصولات مفتولی ببرید و در آنجا نرمی آن را با یک نمونه سیم دیگر تطبیق دهید. در صورتی که نرمی و انعطاف پذیری هر دو سیم یکسان بود، نمونه‌ی شما هم از کیفیت خوبی برخوردار است.

خرید سیم آرماتوربندی باکیفیت

کیفیت بالا و قیمت مناسب اصلی‌ترین هدف ما در شرکت آریا دانش آویژه است. وجود کارکنان مجرب باعث شده که شرکت ما یکی از تولیدکنندگان معتبر سیم آرماتوربندی به حساب بیاید. سیم آرماتوربندی در این شرکت بر اساس فرایند کشش سرد مفتول تولید می‌شود. این فرایند دوام سیم را چندین برابر می‌کند. جهت خرید سیم مفتول سیاه با قیمت ویژه، به این صفحه مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.