آلمان: اسرائیل ما را از حمله به ایران مطلع کرد

خبرآنلاین شنبه 05 آبان 1403 - 15:58
صدراعظم آلمان به تعدی رژیم صهیونیستی به خاک ایران واکنش نشان داد و خواستار پایان دادن به این وضعیت شد.

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز شنبه و طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) به آلمان اطلاع داده که نقاطی را در مراکز نظامی ایران هدف قرار داده است.

به گفته شولتز، رژیم صهیونیستی تلاش کرده است که در اقدام متجاوزانه خود، تلفات انسانی را به حداقل برساند که فرصتی را برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش فراهم می‌کند.

او در ادامه بدون اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه، به‌ویژه در یک سال گذشته و ترور رهبر سیاسی حماس در تهران خطاب به ایران نوشت: ما نمی‌توانیم با واکنش‌های گسترده که منجر به تشدید اوضاع می‌شود، ادامه دهیم. این، اکنون باید تمام شود. این فرصتی را برای تحولات صلح‌آمیز در خاورمیانه فراهم می‌کند.

صدراعظم آلمان افزود: آنچه مهم است، این است که باید آتش‌بس در غزه برقرار شود و اسرا آزاد شوند. من از تمام طرف‌ها می‌خواهم که این کار را انجام دهند.

او همچنین به دفاع از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان پرداخت و تصریح کرد: همین امر در مورد لبنان نیز صدق می‌کند. قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل معیاری برای رفتار همه دست‌اندرکاران است. ما انتظار داریم که حزب‌الله در پشت رودخانه لیتانی عقب نشینی کند تا تحولات صلح‌آمیز نیز در اینجا اتفاق بیفتد.

قرارگاه پدافند هوایی ایران بامداد روز شنبه در یک اطلاعیه تصریح کرد که باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده است.

وزارت امورخارجه آلمان نیز در پیامی به اقدام تنش‌زای امروز رژیم صهیونیستی علیه کشور واکنش نشان داد و خاطر نشان کرد: ما از نزدیک تحولات را در رابطه با این وضعیت زیر نظر داریم. تیم بحران دولت فدرال امروز بعدازظهر در وزارت امور خارجه تشکیل جلسه خواهد داد.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.