قربانی گرفتن تیراندازی در عروسی‌های ایرانی

افکار نیوز شنبه 05 آبان 1403 - 16:16
تیراندازی‌های مرگبار در مراسم عروسی و عزا همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین حادثه که در فسا اتفاق افتاد دختری ۷ساله هدف گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد.

تازه‌ترین حادثه شامگاه پنجشنبه در روستای زنگنه از توابع بخش ششده و قره بلاغ فسا واقع در استان فارس اتفاق افتاد. آن شب عروسی بزرگی در یکی از خانه‌های روستا برگزار شده و اغلب اهالی هم دعوت بودند. همه، به خصوص کودکان مشغول شادی بودند و همه چیز به خوبی ادامه داشت تا اینکه ناگهان مردی شروع به تیراندازی هوایی کرد. این رسم غلطی بود که پیش از این بارها در مراسم عزا و عروسی در این روستا انجام شده بود. این بار هم این مرد با نیت شاد کردن مهمانان دست به اسلحه برده بود و تیراندازی می‌کرد اما ناگهان یکی از گلوله‌ها به شانه دختری 7 ساله اصابت کرد. به یکباره عروسی برهم خورد و همه اطراف دختربچه حلقه زدند. او بر اثر اصابت گلوله دچار خونریزی شدیدی شده بود و به درمانگاه قره بلاغ منتقل شد اما شدت جراحت وی به حدی بود که دقایقی بعد جانش را از دست داد تا این عروسی به عزا تبدیل شود.

رسمی که همچنان ادامه دارد

جانباختن دختر 7 ساله فسایی در حادثه تیراندازی عروسی نخستین حادثه امسال نیست و پیش از این نیز در شهرهای مختلف افراد زیادی در مراسم عزا و عروسی بخاطر رسم غلط تیراندازی‌ جان خود را از دست داده‌اند. در ادامه به تعدادی از این حوادث تلخ اشاره می‌کنیم.

فروردین

7 فروردین ماه امسال در جریان برگزاری جشن عروسی در شهرستان گتوند با اسلحه شکاری شروع به تیراندازی کرد که در این حادثه به شکل ناخواسته یکی از مهمانان هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.

اردیبهشت

اردیبهشت‌ماه امسال دست کم با 2 حادثه خونین مربوط به عروسی‌ها همراه بود. حادثه اول 8 اردیبهشت‌ماه در عنبرآباد استان کرمان رخ داد و در جریان آن فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبود با شروع به تیراندازی با کلت کرد که در این حادثه خاله عروس و خواهر داماد جان باختند.

دومین حادثه 19 اردیبهشت در بروجرد اتفاق افتاد. در این حادثه فردی که تیراندازی هوایی می‌کرد، باعث شد تا تیر به سیم‌های برق اصابت کند و بر اثر سقوط سیم‌های برق بر روی میهمانان، یک زن بر اثر برق گرفتگی جانش را از دست دهد.

خرداد

31 خردادماه تیراندازی مردی در جشن عروسی باعث مرگ خواهرزاده 14 ساله‌اش شد. این حادثه در روستای سیرمند بخش فارغان شهرستان حاجی‌آباد استان هرمزگان اتفاق افتاد و مرد 36 ساله به شکل ناخواسته گلوله را به سر خواهرزاده‌ 14 ساله‌اش شلیک کرد و جان او را گرفت.

تیر

15 تیرماه در یک جشن عروسی که در شهرستان بمپور ایرانشهر برگزار شده بود 2 نفر برای شادی شروع به تیراندازی کردند که در این حادثه به شکلی ناخواسته 2 نفر هدف گلوله قرار گرفتند که یکی از آنها جانش را از دست داد و دومین نفر مجروح شد.

مرگ ۳۵ نفر در ۲ سال

خبرهای تلخ درباره تیراندازی‌های مرگبار درمراسم عزا و عروسی در شرایطی هر از گاهی به گوش می‌رسد که به گفته معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور در 2 سال گذشته 35 نفر در چنین مراسمی بر اثر تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند. او چندی قبل گفت:‌ برخی از این تیراندازی‌ها که حتی با سلاح‌های شکاری مجاز، به صورت شلیک هوایی صورت گرفته به ظاهر کم خطر است اما علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان به ویژه کودکان، باعث اخلال امنیتی در روند پرواز فرودگاه‌ها و گاهی باعث لغو برخی از پروازها می‌شود. تاسف‌آورتر اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۵ نفر از شهروندان عزیزمان را در همین تیراندازی‌های نامتعارفِ رعب‌آور از دست‌داده‌ایم و ده‌ها نفر نیز نقص عضو شده‌اند که بسیار دل خراش است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.