پشت پرده ماجرای ثبت قرارداد سرمربی جدید استقلال؛ موسیمانه چگونه کارت سرمربی گری گرفت؟/ نقش دستخط جواد نکونام در حل ماجرای پیتسو!

خبرورزشی شنبه 05 آبان 1403 - 16:22
انتشار هدفمند حرف های یک مسئول سازمان لیگ که گفته بود مشکل اصلی استقلال برای حضور موسیمانه روی نیمکت، ارائه قرارداد او به سازمان لیگ و هیات فوتبال است باعث شد اینگونه به نظر برسد که استقلال برای نشاندن موسیمانه روی نیمکت نیازی به رضایت نکونام ندارد!

به گزارش خبرورزشی، سرانجام با ارائه نامه استعفای جواد نکونام به سازمان لیگ کارت سرمربیگری موسیمانه صادر شد تا مشخص شود استقلال بدون ثبت این استعفانامه نمی توانست سرمربی جدیدی داشته باشد.

حرف های یک مسئول سازمان لیگ به طرز هدفمندی به گونه ای منتشر شد که انگار موضوع صدور کارت سرمربی گری موسیمانه هیچ ربطی به وضعیت جواد نکونام ندارد اما قانون می گوید هیچ باشگاهی نمی تواند همزمان نام دو سرمربی را در لیست خود ثبت کند. برای صدور کارت سرمربی جدید، حتما باید تکلیف سرمربی قبلی روشن باشد اما بلاتکلیفی وضعیت جواد نکونام تنها مانع موسیمانه برای نشستن روی نیمکت استقلال نبود.

خبرورزشی که پیش از این خبر داده بود تا استعفای نکونام ثبت نشود، موسیمانه نمی تواند سرمربی استقلال باشد و به دلیل ارائه همین خبر از سوی مواجب بگیران ماشین امضای هیات مدیره باشگاه استقلال مورد اهانت قرار گرفته بود، حالا که تقریبا تمامی خبرگزاری ها و رسانه ها خبر روز چهارشنبه خبرورزشی تایید کرده اند، یک بار برای همیشه به جزییات ماجرای مثلث استقلال، موسیمانه و نکونام می پردازد.

سه مانع پیش پای موسیمانه

باشگاه استقلال تا ظهر امروز اقدامی برای دریافت کارت مربیگری پیتسو موسیمانه نداشت و گفته می شد به ۳ دلیل این مربی نمی توانست روی نیمکت استقلال بنشیند.

دلیل اول ارائه نشدن قرارداد این مربی به سازمان لیگ بود که گویا به ماجرای سقف بودجه ربط داشت. استقلال باید به گونه ای این قرارداد را به هیات فوتبال استان تهران و سازمان لیگ ارائه می کرد که از سقف بودجه عبور نکرده باشد. گویا با پادرمیانی یکی از مدیران ارشد سازمان لیگ، این اتفاق رقم خورد و استقلال موفق به ثبت قرارداد موسیمانه شد.

دلیل دوم مراجعه نکردن به ایفمارک بود که گفته شد این مشکل با نامه نگاری حل شده است. یعنی استقلال یک نامه به ایفمارک داد و متعهد شد بعد از بازی امروز در اولین فرصت سرمربی جدیدش را برای معاینات کامل به مرکز پزشکی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بفرستد.

دلیل سوم هم ماجرای قرارداد جواد نکونام بود. اگرچه صبح امروز فرشید طاهری، مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت:

بحث قرارداد جواد نکونام نیست. اول نیاز است تا قرارداد موسیمانه از سوی باشگاه استقلال آورده شود تا مورد بررسی قرار گیرد. شاید بتوان مجوز نشستن موسیمانه را روی نیمکت استقلال صادر کرد ولی تا زمانی که قراردادی آورده نشود، چیزی معلوم نیست. منتظر اقدام باشگاه استقلال برای دریافت کارت سرمربیگری موسیمانه هستیم.

اما این حرف فرشید طاهری به این معنا نبود که بدون جلب رضایت جواد نکونام، استقلال می توانست موسیمانه را به عنوان سرمربی وارد لیست خود کند. منظور فرشید طاهری این بود که اگر استقلال قرارداد را به سازمان لیگ و هیات فوتبال تهران ارائه کند، به شرط رد نشدن از سقف بودجه، امکان ثبت قرارداد موسیمانه وجود دارد و این مربی تا زمان روشن شدن تکلیف قرارداد نکونام، می تواند با کارت مربیگری روی نیمکت استقلال بنشیند، نه کارت سرمربی گری.

سهراب هم با کارت مربی روی نیمکت استقلال نشست

پیش از این سهراب بختیاری زاده هم با کارت مربی روی نیمکت استقلال نشسته بود، اگر خاطرتان باشد در لیست بازی استقلال و ذوب آهن نامی از سهراب بختیاری زاده نیامده بود چرا که استقلال اصلا برای او تقاضای کارت سرمربی گری نکرد. واقعیت این است که تا تکلیف جواد نکونام روشن نمی شد، استقلال نمی توانست سرمربی جدیدی به سازمان لیگ معرفی کند. استقلال یا باید رضایت نکونام را جلب می کرد تا او یک استعفای کتبی به این باشگاه و سازمان لیگ ارائه بدهد، یا باید تمام و کمال مطالبات او را بپردازد و نامش را از لیست خود کنار بگذارد و یا باید با نکونام به تفاهم می رسید با پرداخت مبلغی پرونده همکاری طرفین به صورت رسمی بسته شود.

اما استقلال راه چهارم را برگزید. آبی ها همان تفاهم نامه بعد از دربی را در قالب استعفای کتبی به سازمان لیگ ارائه کردند.

رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ: استقلال استعغای نکونام را ارائه کرد، کارت سرمربیگری موسیمانه صادر شد!

سرمربی گری موسیمانه در استقلال در گرو جواد نکونام بود!

با این حساب جواد نکونام مانع نشستن موسیمانه روی نیمکت استقلال به عنوان سرمربی بود اما نمی توانست مانع نشستن او روی نیمکت به عنوان مربی شود.

سرانجام باشگاه استقلال ساعتی قبل برای دریافت کارت موسیمانه پس از انجام اقدامات لازم در ایفمارک و هیات فوتبال استان تهران، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کرده و سپس مدارک دقایقی پیش به صورت فیزیکی نیز به سازمان لیگ ارائه شد تا بررسی‌های لازم برای صدور مجوز سرمربی جدید آبی‌ها انجام شود. گویا استقلالی ها سقف قرارداد را رد نکرده بودند و از آنجایی که موفق به ارائه برگه ای تحت عنوان استعفای نکونام شدند، برای موسیمانه کارت سرمربی گری گرفتند.

سازمان لیگ: استقلال می توانست موقتا برای موسیمانه کارت مربی تقاضا کند

حقیقت این است که بدون تعیین تکلیف وضعیت جواد نکونام به هیچ وجه کارت سرمربی گری برای موسیمانه صادر نمی شد. یکی از مسئولان ارشد سازمان لیگ با تایید این موضوع به خبرورزشی گفت:

"در موارد مشابه باشگاه ها برای سرمربی خود کارت مربی تقاضا می کنند. استقلال هم می توانست تا قبل از روشن شدن تکلیف وضعیت قرارداد جواد نکونام، برای موسیمانه کارت مربیگری بگیرد. البته دقایقی پیش باشگاه استقلال استعفای جواد نکونام را ارائه کرد و بدون هیچ مشکلی موفق به اخذ مجوز سرمربی گری پیتسو موسیمانه شد."

همچنین ببینید: فوری| سهراب بختیاری زاده روز شنبه هم سرمربی استقلال است/ دو مانع پیش پای موسیمانه برای نشستن روی نیمکت آبی‌ها

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.