فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

فرارو شنبه 05 آبان 1403 - 18:11
هواشناسی مازندران اعلام کرد که با عبور موج از تراز میانی جو و شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید و رگبار باران مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان از صبح روز دوشنبه تا شامگاه روز چهارشنبه هفته جاری را ناامن اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با عبور موج از تراز میانی جو و شمالی شدن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید و رگبار باران مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۲۳ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۳.۵ متری در مناطق نزدیک ساحل و تا ۴.۳ متری در مناطق دور از ساحل می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر احتمال غرق شدن قایق‌ها و شناور‌های گردشگری و غرق شدن شناور‌های صیادی، احتمال آسیب دیدن شناور‌های بزرگ و وارد شدن خسارت به سازه‌های دریایی، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به حوضچه بنادر و اختلال در تخلیه و بارگیری شناور‌ها را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه تمام فعالیت‌های گردشگری، صیادی و فعالیت‌های حمل و نقل و دریانوردی، تخلیه و بارگیری به خصوص در ساعات اوج سامانه در روز یکشنبه ممنوع اعلام شده است.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی دریایی همچنین بر لزوم مقاوم سازی سازه‌های دریایی در طی این مدت تاکید کرد.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.