واکنش‌ اسرائیلی‌ها به ترقه بازی نتانیاهو در ایران | صهیونیست‌ها چه می گویند؟

همشهری آنلاین شنبه 05 آبان 1403 - 20:08
واکنش کاربران عبری و خارجی به پرتابه موشکی صهیونیست‌ها علیه ایران با ناامیدی و تمسخر تل آویو همراه بوده است.

همشهری آنلاین: چند روز پیش در ۲۹ مهرماه «یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیل تهدید کرد که تل آویو «پاسخ غیرمنتظره مرگبار» به حمله موشکی ایران خواهد داد. دو هفته قبل از آن هم «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شب حمله موشکی ایران با دستان و صدایی لرزان تهدید کرده بود که به تهران پاسخ خواهد داد. همه این شاخه و شانه کشیدن‌های مقامات تل آویو علیه ایران به چند پرتاب موشکی توسط صهیونیست‌ها منجر شد. وقتی پرتابه‌های موشکی رژیم صهیونیستی علیه ایران را با ادعاهای مبالغه آمیز آنان مقایسه می‌کنیم، نتیجه گیری مشخص است: تهدیدات بزرگ صهیونیستی علیه ایران بیش از هر چیز یک جنگ روانی بوده است. در واقع برخلاف پیش بینی برخی از کارشناسان غربی، تل آویو در واکنش به حملات موشکی ایران پاسخ گسترده‌ای را دنبال نکرد و شاید مصلحت خود را در آن دیده که از ورود به تشدید بیشتر تنش با ایران خودداری کند. همین موضوع نیز باعث شده تا نوع واکنش‌ها به پرتابه صهیونیست‌ها علیه ایران همراه با نقد و به تمسخر گرفتن باشد:

ناامیدی در مناطق اشغالی

حمله نمایشی/ المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که حمله اسرائیل به ایران در واقع یک نمایش بود و به هیچ هدف راهبردی نرسید.

تمسخر کردن حمله اسرائیل / «یونی بن مناخیم»، تحلیل‌گر اسرائیلی در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد که ایرانی‌ها اقدام اسرائیل را به‌تمسخر گرفته‌اند.

نتانیاهو دروغ گفت/ «شاوی شاولی»، کاربر صهیونیست در شبکه ایکس نوشته است که فکر می‌کنم (اقدام ضعیف) کار صحیحی است که انجام گرفت، با این حال چرا نتانیاهو به ما دروغ می‌گوید؟ او که قول یک واکنش کاملاً متفاوت را داده بود، این در حالی است که او نهایتاً دست به اقدامی زد که ظاهراً همه از آن پیشاپیش مطلع بودند.

از حمله ایران تا حمله اسرائیل/ در این میان برخی کاربران عربی با انتشار همزمان فیلم‌هایی از آسمان تل آویو در زمان حمله موشکی چند هفته گذشته ایران و آسمان تهران همزمان با حملات صهیونیست‌ها نتیجه گیری کردند که آسمان ایران در زمان حمله آرام بود، اما حمله موشکی ایران آسمان تل آویو و دیگر مناطق اشغالی را از انفجار موشک‌ها روشن کرده بود.

نتانیاهو یک خرگوش است/ «میری هالپر»، کاربر عبری زبان هم در واکنش به پرتابه‌های موشکی رژیم صهیونیستی نوشته است: نتانیاهو یک خرگوش (ترسو) است.

واکنش مفتضح بود/ «یووال ناکار»، کاربر عبری زبان هم نوشته است: این اشتباه بزرگ تصمیم‌گیرندگان سیاسی است، عدم واکنش بهتر از این واکنش مفتضح بود، وقتی تصویری نباشد، دشمن هم به خنده در می‌آید.

کیسه بوکس شده ایم/ «مایکل تد»، به عنوان یکی دیگر از کاربران صهیونیستی هم نوشت: ما کیسه بوکس منطقه شده‌ایم، ۲۰۰ موشک بالستیک به ما اصابت می‌کند و ما فقط صدای انفجار(!!) از خودمان در می‌آوریم.

یک رسوایی بزرگ/ «شاوم گولدشتاین» هم نوشت است: بعد از اظهارات گالانت و تفسیر باردو و سکوت دهشتبار نتانیاهو، پیش‌بینی می‌کردیم یک واکنش بسیار بزرگ از اسرائیل ببینیم، در زمان حاضر از طریق آنچه در رسانه‌ها مشاهده کردم، فقط بن‌گویر می‌تواند کلاً (این رسوایی) را با جملات خود تلخیص کند.

رفتار مترسک وار/ کاربری عبری زبان به‌نام «لیماه» هم نوشته است: چرا باید از تصاویر( حمله به ایران را) مطلع شویم، اقدام (ارتش اسرائیل) فقط یک رفتار مترسک‌وار بود.

مشکوک به توانایی ارتش اسرائیل/ «کامیک ویروز»، هم در شبکه ایکس نوشت: من به‌تدریج به توانمندی ارتش اسرائیل دچار شک و تردید می‌شوم، شک و تردید من نسبت به توانمندی ارتش اسرائیل نیست بلکه میزان جرئتی است که در زمان رویارویی با ایران از دست می‌دهد.

اگر جای مقامات ایران بودم/ «روی کایس» تحلیل‌گر اسرائیلی هم در کامنتی نوشت: اگر من جزو مسئولین ایرانی بودم (به‌دلیل ضعف شدید تهاجم) به رختخواب می‌رفتم و صبح به این مسئله رسیدگی می‌کردم.

نتانیاهو شکست خورد/ کاربری به‌نام الکس هم واکنش به انتشار تصاویر جعلی از تهاجم بامداد شنبه رژیم صهیونیستی علیه ایران نوشت: چرا ویدیوهایی متعلق به مناطق دیگر را در خبر خود منتشر می‌کنید؟! قبول کنید که نتانیاهو در این حمله شکست خورده است.

انتشار عکس آرشیوی و قدیمی/ از سوی دیگر با توجه به این که حمله اسرائیل علیه اهدافی در ایران با انفجار بزرگ همراه نبوده است، کانال ۱۲ عبری عکسی قدیمی مربوط به ۳ سال پیش را به عنوان عکسی از بمباران ایران توسط اسرائیل منتشر کرد که این موضوع از سوی کاربران مورد تمسخر واقع شد.

سرخوردگی سیاستمدار مخالف نتانیاهو / «یائیر لاپید»، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم با سرخوردگی و ناامیدی از واکنش صهیونیست‌ها به ایران اعلام کرد که «تصمیم عدم حمله به مواضع استراتژیک و اقتصادی ایران اشتباه بود، ما می‌توانستیم و حتی لازم بود بهای سنگینی را بر ایران تحمیل می‌کردیم.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.