زندانیان دارای این میزان بدهی آزاد می شوند + جزئیات

همشهری آنلاین شنبه 05 آبان 1403 - 22:11
رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: ‌ ۶۰ هزار خانواده زندانی در کشور تحت پوشش کمک‌های انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و از طریق کمک‌های خیران امرارمعاش می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، غلامعلی محمدی شامگاه شنبه در بازدید از اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی زندان‌های لرستان اظهار کرد: به‌واسطه انجمن‌های حمایت از زندانیان سطح کشور خانواده‌های زندانیان نیازمند تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ هزار خانواده زندانی تحت پوشش کمک‌های انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند و از طریق کمک‌های خیران امرارمعاش می‌کنند. محمدی عنوان کرد: این انجمن‌ها سبدهای معیشتی در بین خانواده‌های زندانیان توزیع و زمینه‌های اشتغال خانواده‌ها را فراهم کنند.

وی افزود: در کنار آنها اقدامات درمانی هم برای خانواده‌های زندانیان انجام می‌دهند همچنین در آغاز سال تحصیلی رقم قابل‌ملاحظه‌ای لوازم‌تحریر و پوشاک بین فرزندان خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شد. وی در خصوص انتقال زندان‌های داخل شهرها اظهار کرد: زندان‌های داخل شهرها آسیب‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده و اغلب قدیمی با بافت فرسوده هستند در این راستا تصمیم گرفته شد که آن‌ها را به خارج از شهرها منتقل کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه در لرستان تنها زندانی که در داخل شهر قرار گرفته در شهرستان الیگودرز است که خوشبختانه موفق شده‌ایم خارج از شهر زندان جدیدی را احداث کنیم، گفت: امیدواریم با تزریق اعتبارات از طریق سازمان برنامه‌وبودجه این زندان در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان‌های زندان‌های کشور افزود: ستاد دیه علاوه بر پرداخت دیه زندانیان واجد شرایط به محکومان مالی جرایم غیرعمد هم کمک می‌کند. محمدی بیان کرد: همچنین جرایم محکومان مالی که به‌واسطه عدم پرداخت بدهی در زندان هستند از طریق کمک‌های این ستاد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی زندانیانی که زیر ۲ میلیارد ریال بدهی مالی دارند شناسایی و زمینه آزاد آن‌ها فراهم می‌شود افزود: موجبات آزادی این زندانیان در مناسبت‌های مختلف از طریق گل‌ریزان‌ها و از طریق کمک‌های موردی و کمک‌های ستاد دیه فراهم می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از زندانیان سطح کشور مشغول کار هستند افزود: با یک رشد قابل‌توجه در سال‌های اخیر مواجه در زمینه اشتغال زندانیان مواجه هستیم و توانسته‌ایم اشتغال را به سمت صنعتی‌شدن پیش ببریم و صنعت را به داخل زندان‌ها بیاوریم.

وی افزود: در این راستا در کنار کارگاه‌های اشتغال خوابگاه‌های مددجویان هم ایجاد شده‌اند تا زمینه آسایش و رفاه مددجویان فراهم شودوی با بیان اینکه تمامی زندانیانی که زیر ۲ میلیارد ریال بدهی مالی دارند شناسایی و زمینه آزاد آن‌ها فراهم می‌شود افزود: موجبات آزادی این زندانیان در مناسبت‌های مختلف از طریق گل‌ریزان‌ها و از طریق کمک‌های موردی و کمک‌های ستاد دیه فراهم می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از زندانیان سطح کشور مشغول کار هستند افزود: با یک رشد قابل‌توجه در سال‌های اخیر مواجه در زمینه اشتغال زندانیان مواجه هستیم و توانسته‌ایم اشتغال را به سمت صنعتی‌شدن پیش ببریم و صنعت را به داخل زندان‌ها بیاوریم. وی افزود: در این راستا در کنار کارگاه‌های اشتغال خوابگاه‌های مددجویان هم ایجاد شده‌اند تا زمینه آسایش و رفاه مددجویان فراهم شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.