گاریدو: امروز می‌دانستیم چطور بازی کنیم

برترین‌ها شنبه 05 آبان 1403 - 22:55
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد، تیمش مستحق برتری مقابل شمس آذر قزوین بوده است

خبرگزاری تسنیم: خوان کارلوس گاریدو پس از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل شمس آذر قزوین در نشست خبری اظهار داشت: خیلی خوشحال هستیم، چون همیشه بردن مهم است. من می‌دانم که همیشه چقدر سخت است که بتوانیم سه امتیاز را کسب کنیم. در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس اتفاقاتی می‌افتد که شاید فکر کنید بازی ساده‌ای باشد و این اولین اشکال است تا بتوانید بازی را ببرید. تیم ما این بازی را انجام داد و ما تمام سختی‌های داخل بازی را می‌دانستیم و بازیکنان می‌دانستند که تیم شمس آذر تیم خوبی است و از کیفیت بازیکنان حریف باخبر بودند. تیم ما امروز می‌دانست چطور بازی کند، گل اول که خیلی مهم بود را زدیم و شرایط بازی را عوض کردیم. این گل به ما اجازه داد که بازی را تحت کنترل خودمان قرار دهیم. گل علیپور به ما کمک کرد و در مجموع فکر می‌کنم توانستیم بازی را کنترل کنیم.

گاریدو: امروز می‌دانستیم چطور بازی کنیم

تیم ما خوب رقابت کرد و فکر می‌کنم مستحق برد بودیم

وی ادامه داد: این را می‌دانیم که بازی با فشار انجام می‌شود، چون نتیجه یک بر صفر قاطع نیست و باید دومین گل را هم می‌زدیم. می‌دانستیم که حریف خطرناک است و شاید بازی را مساوی کند. در ادامه بازی خودمان را به محوطه جریمه حریف رساندیم و می‌دانستیم که می‌توانیم گل دوم را هم بزنیم و خوشبختانه توانستیم این کار را انجام دهیم. بهترین موضوع این بود که بتوانیم خوب دفاع کنیم. تیم ما خوب رقابت کرد و فکر می‌کنم مستحق برد بودیم. البته حریف برای ما سختی‌هایی را هم ایجاد کرد. خوشحال هستیم که این سه امتیاز را کسب کردیم.

بازیکنی که تواضع ندارد نمی‌تواند از استعدادش استفاده کند

این سرمربی اسپانیایی درباره تغییرات در ترکیب تیم پرسپولیس تصریح کرد: من فکر می‌کنم بازیکنانی که در آن لحظه بتوانند خوب بازی کنند وارد زمین می‌شوند و فرقی نمی‌کند که چند سال دارند. مهم این است که در لحظه بهترین بازیکن باشند. به‌عنوان مثال وقتی رفیعی و صحرایی فیکس بازی می‌کنند باید مجموعه‌ای از شرایط و کیفیت را داشته باشند که مطمئناً دارند. باید تواضع داشته باشند و کار کنند و توانایی داشته باشند که بهترین عملکردشان را نشان دهند. بازیکنانی هستند که کیفیت خوبی دارند، ولی تواضع ندارند و البته توانایی کار کردن و بهترین بودن را. این بازیکنان نمی‌توانند از استعدادشان استفاده کنند. بازیکنی که کیفیت دارد، تواضع دارد و توانایی کار کردن را مطمئناً آینده خیلی خوبی در انتظارش خواهد بود. به‌عنوان مثال صحرایی. مردم می‌خواهند درباره این بازیکن زیاد صحبت کنند و فکر می‌کنم او همین شرایط و تواضع را ادامه دهد و کار کند و بداند که کارش را ادامه دهد تا در آینده بهتر شود.

همیشه تلاش می‌کنم از بهترین بازیکنان استفاده کنم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه با وجود گذشت هشت هفته از لیگ برتر و بازی‌های لیگ نخبگان، پرسپولیس چقدر به تیمی که قرار است در لیگ قهرمان شود و در لیگ نخبگان موفق، رسیده است، خاطر نشان کرد: همه تیم‌ها از ابتدای لیگ کار خود را شروع کرده‌اند. باید زمان بگذرد و به سمت جلو حرکت کنیم. بازیکنانی داشتیم مثل میلاد سرلک و سعید مهری که دیر به تیم اضافه شدند، اما امروز فیکس بازی کردند و الان امکان رقابت برای فیکس بودن را دارند. همیشه تلاش می‌کنم از بهترین بازیکنان استفاده کنم.

در آخر چیزی که برای ما می‌ماند کار کردن است

وی در پاسخ به این سؤال که «کیفیت زمین چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس چطور بود؟»، تصریح کرد: هر چقدر این موضوع را تکرار کنم فرقی ندارد. من به‌عنوان یک سرمربی جو بازی پرسپولیس را می‌دانم، نه تنها چمن را! باید تشکر کنم از هوادارانی که امروز به ورزشگاه آمدند. قطعاً در استادیوم خودمان خیلی بیشتر به ورزشگاه می‌آیند و  من دوست دارم آن لحظه برسد که بتوانیم در زمین خودمان بازی کنیم. ما نمی‌توانیم ‌همیشه به این موضوع اعتراض کنیم. در آخر چیزی که برای ما می‌ماند کار کردن است. ما می‌دانستیم شاید چمن نکته منفی برای ما باشد، اما باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم.

در آسیا می‌توانستیم نتایجی بهتر بگیریم

گاریدو درباره این موضوع که امشب هم تیمش گلی نخورد و این موضوع در ذهن هواداران‌شان تثبیت شده است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها معمولاً اطلاعاتی به مردم انتقال می‌دهند و مردم می‌توانند نظر خودشان را داشته باشند. من به نظر شما احترام می‌گذارم اما هر کسی تحلیل خاص خودش را دارد. من در نظر شما دخالت نمی‌کنم و سوالاتی که  پرسیده می‌شود به نتایج بستگی دارد.  اگر ببازیم باید تحمل سؤالات دیگر را هم داشته باشیم. یک سرمربی باید همیشه تلاش کند. ما وقتی می‌بریم باید کمی لذت ببریم، اما از فردا برای بازی بعدی کار را آغاز می‌کنیم. فکر می‌کنم بازیکنانم سعی می‌کنند بهترین عملکرد را داشته باشند، برای همین گل خورده ما کم است  و در برخی از ‌بازی‌ها سریع گل می‌زنیم. بالانسی که ما در تیم ایجاد کردیم، خوب است. البته در آسیا می‌توانستیم نتایجی بهتر بگیریم اما شرایطی پیش آمد که نتایج دلخواه کسب نشد.

نگران تیم خودم بودم نه ال‌کلاسیکو

این سرمربی اسپانیایی در واکنش به برگزاری ال‌کلاسیکو امشب بین رئال و بارسا، خاطر نشان کرد: من نگران این بازی نیستم، من نگران بازی امشب تیم خودم بودم که گذراندم. شما سؤالات‌تان را نگه می‌دارید و زمانی که می‌بازیم می‌پرسید. ما می‌خواهیم این روند را ادامه دهیم تا شما سؤالات قشنگ از ما بپرسید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به تعجب خبرنگاران از این موضوع که او طرفدار ال‌کلاسیکو و رئال و بارسا نیست، گفت: من سرمربی پرسپولیس هستم و مهم برای من این است که پرسپولیس ببرد.

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.