تامین سوخت زمستانه صنایع ضروری است

دنیای اقتصاد یکشنبه 06 آبان 1403 - 00:05
در صد و یازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی البرز ضمن اشاره به‌‌‌‌‌‌‌‌ضرورت تامین سوخت زمستانه و مقابله با قاچاق آن در این استان بر بهبود سیستم مراودات پولی و ارزی بین‌المللی به‌عنوان خواسته فعالان بخش‌خصوصی در حوزه صادرات از دولت و بانک‌مرکزی تاکید شد.

مجتبی عبداللهی؛ استاندار البرز در این نشست، گفت: فعالان اقتصادی تولید و صنعت باوجود کوله‌‌‌‌‌‌‌‌باری از مشکلات مالی، ارزی و زیرساختی ازجمله ناترازی انرژی و کمبود برق و گاز مانع بازایستادن و توقف چرخ تولیدشده‌اند. وی با اشاره به در پیش داشتن روزهای سرد سال‌بر اهمیت تامین سوخت زمستانه و ضرورت توجه نهادهای مربوطه به این امر تاکید کرد و گفت: فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی در صورت نیاز به سوخت بیشتر یا مدیریت تامین آن در زمستان امسال باید از اکنون خواسته‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را مطرح کنند تا در زمینه سوخت و گاز با مشکل قطعی مواجه نشویم. استاندار البرز همچنین خواستار تشکیل کمیته‌‌‌‌‌‌‌‌ای با مسوولیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز به‌منظور بررسی مسائل مرتبط به تامین سوخت و گاز به‌ویژه مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت استان در این زمینه شد. عبداللهی با این توضیح که مساله قاچاق سوخت در استان البرز نیز وجود دارد، عنوان کرد: این مساله در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق‌کالا استان مطرح شد و باید با این مشکل مقابله کنیم. وی همچنین به مساله بازچرخانی آب فاضلاب شهرک‌های صنعتی و در صورت لزوم راه‌اندازی تاسیسات جدید در این بخش تاکید کرد و گفت: این موضوع باید از سوی مدیران شهرک‌های صنعتی به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد و تصفیه‌‌‌‌‌‌‌‌خانه‌‌‌‌‌‌‌‌ها در شهرک‌های صنعتی به‌‌‌‌‌‌‌‌گونه‌‌‌‌‌‌‌‌ای احداث و فعال شود که بازچرخانی مجدد آب در این مجموعه‌‌‌‌‌‌‌‌ها امکان‌پذیر باشد.

استاندار البرز از صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاران برای ایجاد و راه‌اندازی کارخانه‌‌‌‌‌‌‌‌های تولید انرژی به‌منظور تولید و تامین برق در استان دعوت کرد.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.