واکنش آفریقای جنوبی به تجاوز اسرائیل به ایران

اقتصادنیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 02:32
آفریقای جنوبی تجاوز اسرائیل به خاک ایران را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه با اشاره به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و بمباران لبنان از سوی این رژیم، آمده است: اقدام‌های تل آویو به ایجاد یک بحران انسانی بسیار شدید و وخیم در خاورمیانه منجر شده است.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی همچنین در این بیانیه با تاکید بر اینکه ما بر درخواست خود برای برقراری فوری آتش‌بس و لزوم ایجاد امکان دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه ثابت قدم هستیم، می‌افزاید: ما بار دیگر خواستار اجرای فوری قطعنامه ۲۷۳۵ (۲۰۲۴) شورای امنیت هستیم.

در این بیانیه همچنین با اشاره به عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در طول سه هفته گذشته در شمال غزه، آمده است: ما اقدام‌های ارتش (رژیم) اسرائیل در این منطقه و به ویژه حمله به آخرین مرکز درمانی فعال در شمال غزه (بیمارستان کمال عدوان) را به شدت محکوم کرده و بازداشت ۴۴ تن از اعضای کادر پزشکی این مرکز درمانی و تخریب سیستماتیک مراکز درمانی در نوار غزه را نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه می‌دانیم.

در بیانیه وزارت خارجه آفریقای جنوبی با یادآوری این موضوع که رژیم صهیونیستی به استثنای توزیع محدود آب و غذا در غزه، تقریباً از ورود هر کمک بشردوستانه دیگری به این منطقه جلوگیری می‌کند، تاکید شده است: ما همچنین خواستار پایان فوری حملات جنگنده‌ها، پهپادها و نیروی زمینی ارتش (رژیم) اسرائیل به نوار غزه و لبنان هستیم.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

تاکنون کشورهای عربستان سعودی، پاکستان، بحرین، عمان، عراق، یمن، الجزایر، لبنان، سوریه، اردن، قطر، افغانستان، سوئیس، مصر، مالزی، اندونزی، مالدیو، ترکیه، کویت و امارات و نیز شورای همکاری خلیج فارس، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی دانستند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.