چند دقیقه بعد از بیدار شدن موبایل را چک کنیم؟

اقتصادنیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 05:16
اقتصادنیوز: بلافاصله پس از بیدار شدن نباید به سراغ چک کردن موبایل رفت، زیرا این کار تأثیرات منفی بر مغز و سلامت روان دارد. هنگامی که تازه از خواب بیدار می‌شویم، مغز در حالت امواج دلتا و تتا قرار دارد، که این امواج با آرامش و بازیابی بدن در طول خواب مرتبط هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، چک کردن موبایل به‌طور ناگهانی ما را به حالت امواج بتا می‌برد، که مسئول فعالیت‌های هوشیارانه و متمرکز هستند، و این تغییر سریع، به جای کمک به شروع آرام روز، ما را به استرس و فشار ذهنی دچار می‌کند.

امواج دلتا، که در خواب عمیق تولید می‌شوند، به بازیابی بدن و مغز کمک می‌کنند و تمرکز طولانی‌مدت بر موبایل می‌تواند این فرایند بازیابی را مختل کند. همچنین، هنگام بیدار شدن، امواج تتا که مرتبط با خلاقیت و ایده‌های جدید هستند، غالب می‌باشند. چک کردن موبایل می‌تواند این امواج را از بین برده و ذهن ما را از تمرکز بر ایده‌ها و برنامه‌های مهم روزانه باز دارد و به جای آن، ما را با فشارهای کاری و اجتماعی بمباران کند.

علاوه بر این، عادت چک کردن موبایل بعد از بیدار شدن می‌تواند باعث شود روز خود را با اولویت‌دهی به نیازهای دیگران به‌جای خود آغاز کنیم. پیام‌ها، اعلان‌ها و ایمیل‌های مختلف ما را به واکنش سریع وادار کرده و تمرکزمان را از اهداف شخصی دور می‌کند.

پس بهتر است به جای چک کردن موبایل، چند دقیقه برای مدیتیشن، تمرکز بر تنفس یا برنامه‌ریزی روزانه اختصاص دهیم تا روزمان را با انرژی و هدف شروع کنیم.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.