بورس تهران سبزپوش می ماند؟/ پیش بینی بازار سهام امروز 6 آبان 1403

اقتصادنیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 08:29
اقتصادنیوز:
عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران اولین روز هفته را با بازگشت به مرز کانال دو میلیون واحدی سپری کرد تا پس از هشت روز از مسیر نزولی به صعودی بازگردد. شاخص کل در نهایت معاملات را در حالی به پایان رساند که حدود 25 هزار واحد ( 1.24درصد) بر ارتفاعش افزود که شاخص هم وزن هم حدود 5500 واحد ( 0.83 درصد) بالاتر از هفته گذشته ایستاد.

بازار سهام در روز شنبه بعد از 9 روز شاهد اقبال حقیقی‌ها بود و این معامله‌گران بیش از یکهزار میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند. این ورود پول درکنار افزایش ارزش معاملات خرد به بالای 3هزار میلیارد تومان، این خوش‌بینی را ایجاد کرده که سبزپوشی نماگرهای بازار در این هفته تداوم داشته باشد.

اما معاملات امروز بازار سهام در حالی از ساعاتی دیگر آغاز می‌شود ک کارشناسان بر این باورند بازار از نظر بنیادی در وضعیت خوبی قرار دارد و حالا ک سایه جنگ گسترده از سر آن خارج شده، می‌تواند تحلیل‌پذیر عمل کند. به این معنا که نسبت به گزارش‌های شش ماهه و همچنین بسته حمایتی اعلام‌شده واکنش نشان دهد.

شاخص کل پس از شکست حمایت 2 میلیون واحدی خود را در مسیر نزولی می‌دید. شاخص بیش از 8 روز روند نزولی را در پیش گرفته بود تا سه‌گانه نزول در بازار را برای سال جاری رقم بزند. اما در پایان معاملات روز جاری عدد شاخص بیش از 24 هزار واحد رشد کار را به پایان برد تا عدد شاخص با محدوده 2 میلیون واحدی (این کابوس سال‌های اخیر بازار سرمایه) فاصله کمی را داشته باشد.

کندل بعدی (بازار امروز) درصورتی‌که مثبت باشد می‌تواند تأییدی بر برگشت شاخص به سمت اعداد بالاتر و پایان روند نزولی باشد چرا که وضعیت بازار به حدی محدود و کم حجم بوده است که خیلی نمی‌توان روی ابزارهای دیگر تکنیکال بازار حساب باز کرد به همین خاطر باید به کندل‌های این هفته بازار سرمایه توجه بیشتری داشت تا با افزایش حجم معاملات روند عادی تکنیکال به بازار سرمایه باز گردد.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.