سفر رئیس موساد به دوحه/ رایزنی درباره توافق تبادل اسرا با حماس

اقتصادنیوز یکشنبه 06 آبان 1403 - 08:40
اقتصادنیوز: کانال ۱۲ خصوصی عبری گزارش داد که «رئیس موساد» روز یکشنبه به قطر پرواز خواهد کرد تا پس از ترور «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت‌وگوهای جدیدی در مورد معامله تبادل اسرا با این جنبش داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های عبری روز شنبه گزارش دادند که «دیوید بارنیا»، رئیس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) روز یکشنبه به دوحه پایتخت قطر سفر می‌کند تا درباره توافق تبادل اسرا با حماس گفت‌وگو کند.

این کانال در وبگاه خود گزارش داد که در تلاش جهت ایجاد طرحی جدید برای معامله اسرا پس از شهادت السنوار، بارنیا با «ویلیام برنز»، رئیس سیا و «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار خواهد کرد.

اسکای نیوز عربی نیز نوشت: دیوید بارنیا روز یکشنبه به دوحه می‌رود تا درباره طرح جدیدی با هدف انعقاد معامله‌ای درباره اسرای اسرائیلی گفت‌وگو کند.

اما گزارش‌های مطبوعاتی عبری به دلیل اصرار تل‌آویو بر از سرگیری جنگ علیه حماس در نوار غزه که بیش از یک سال است ادامه دارد، احتمال دستیابی به توافق را کم دانستند.

به گزارش شبکه ۱۲ عبری، یکی از مقامات تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به خانواده‌های اسرای صهیونیست گفت که هرگونه معامله‌ای مستلزم پایان دادن به جنگ در نوار غزه است.

این مقام به خانواده‌ها گفت که سفر بارنیا به دوحه «به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه دولت به او مأموریت گسترده‌ای بدهد که هنوز اتفاق نیفتاده است».

کانال ۱۲ گزارش داد: «تا زمانی که اسرائیل اصرار بر پایان ندادن به کارزار نظامی علیه حماس داشته باشد، امکان دستیابی به پیشرفت در مذاکرات مورد تردید است.»

اوایل روز شنبه، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد حماس بیانیه‌ای صادر و تاکید کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر به تعویق ادامه می‌دهد».

سازمان رادیو و تلویزیون عبری با اشاره به تجمع خانواده‌های اسرای صهیونیست در برابر مقر وزارت جنگ در تل‌آویو (کریا) گزارش داد که این خانواده‌ها «از تعلل نتانیاهو و شکست او در تکمیل معامله تبادل اسرا با جنبش حماس می‌ترسند».

در بیانیه این خانواده‌ها آمده است: نتانیاهو فقط مذاکره را برای مذاکره می‌خواهد.

شبکه ۱۲ توضیح داد که خانواده‌های بازداشت شدگان تاکید کردند که فرزندانشان در تونل‌ها جان خود را از دست می‌دهند و منتظر هستند تا دولت اسرائیل آنها را نجات دهد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.