خزان هزار رنگ از کلوگان تا روته

همشهری آنلاین یکشنبه 06 آبان 1403 - 08:50
طبیعت‌گردی فقط مخصوص فصل‌های گرم سال نیست، اتفاقا فصل پاییز با مناظر دیدنی از درختانی که لباس رنگارنگ از برگ‌های زرد و نارنجی پوشیده‌اند، جان می‌دهد برای گشت و گذار در طبیعت. به ویژه طبیعت روستاها که با هوای پاکشان فضایی جذاب برای گردشگران هستند.

همشهری - سعیده مرادی: روستای کلوگان و روستای روته جزو روستاهای شمال شهر تهران هستند که این روزها با طبیعت بکر و زیبای‌شان مقصدی مناسب برای گردش‌های پاییزی محسوب می‌شوند.

نام مقصد: روستای کلوگان

فاصله از تهران: ۴۸ کیلومتر

نشانی: شمیرانات، روستای کلوگان

چطور برویم: از بزرگراه بابایی شرق وارد جاده لشگرک و سپس جاده اوشان- فشم ‌شوید. در امتداد مسیر در سمت راست تابلو ورود به جاده کلوگان را می‌بینید.

امکانات: سرویس بهداشتی، بوفه، فروشگاه، مسجد، رستوران

معرفی: کلوگان یا کلیگان از روستاهای دهستان رودبار قصران است که در ۱۰ کیلومتری گردنه قوچک در محدوده فشم قرار دارد.

ورورد خودرو ممنوع

روستای کلوگان پوشش گیاهی متنوع و باغ‌های میوه بسیار دارد. در پاییز فرش برگ‌های رنگارنگ مسیرهای پیاده‌روی دیدنی در این باغ‌ها می‌سازد. از وسط روستا هم رودخانه‌ای می‌گذرد که یکی از سرشاخه‌های رودخانه جیرود است. در امتداد این رودخانه چشمه پدر واقع شده که آب آن آشامیدنی است. در نزدیکی آبشار کلوگان هم یک دشت به چشم می‌خورد که می‌توان در آن چادر زد. هنگام سفر به کلوگان به یاد داشته باشید ورود خودروهای غیرساکن به داخل روستا ممنوع است، بنابراین باید خودروی خود را خارج از روستا پارک کنید.

خزان هزار رنگ از کلوگان تا روته

نام مقصد: روستای روته

فاصله از تهران: ۵۷ کیلومتر

نشانی: شهرستان شمیرانات، روستای روته

چطور برویم: برای رسیدن به روستای روته باید به روستای فشم بروید. جاده سمت شرق را ۵ کیلومتر ادامه دهید تا به ابتدای راه فرعی منتهی به روستای روته برسید.

امکانات: رستوران، مسجد، سرویس بهداشتی، فروشگاه، حسینیه

معرفی:روستای روته در فاصله ۶ کیلومتری شمال شرق فشم قرار دارد. روستایی که به ۳ بخش بالامحله، پایین محله و آنور آب تقسیم می‌شود.

کوچه‌باغ‌های کنار رود فصلی

در روته رودخانه‌ای فصلی وجود دارد که معمولا در نیمه دوم سال جریان داشته و از وسط روستا می‌گذرد. آبشار روته از جاذبه‌های دیگر این محدوده است که ارتفاع آن به ۸ متر می‌رسد و اغلب گردشگران در کنار آن چادر برپا می‌کنند. در اینجا ۳ کوه هم وجود دارد که مقصدی مناسب برای کوهنوردان محسوب می‌شود. کوچه‌های روته هم که از میان باغ‌های میوه رد می‌شوند، در این فصل دیدنی هستند. در اطراف روستا زمین‌های کشاورزی بسیاری به چشم می‌خورد که گردشگران باید مراقب باشند وارد این زمین‌ها نشوند.

خزان هزار رنگ از کلوگان تا روته

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.